Ett mönster

För en månad sen skrev jag om ovisshet, irritation att känna sig oälskad. Nu har det gått en månad. Jag har jobbat helg. Och idag måndag varit ledig. Fick ordet om att städa källaren för att det skulle kunna spacklas ikväll. Såklart fixade jag det. Plus röjde på andra ställen som ännu inte är klart.

Vi har pratat lite om mina reaktioner under min pms och såklart har jag en starkare reaktions förmåga nu. Tex att jag säger ifrån om något är eller känns fel. Ifrågasätter saker som sägs. Vill inte höra gnäll om tex matlagning. Min förklaring är att de andra dagarna i månaden bryr jag mig väl inte lika mycket. Men självklart så känns det inte roligt då heller. Men känner väl ingen drift att hugga ifrån. Eller så är han själv mer känslig just nu. Eftersom andra också märker att hans beteende ändras.

Jag säger puss i telefon, jag ger honom pussar och kramar. Får ingen respons. Hade en hemsk dröm i morse om att han lämnade mig och hans mamma tyckte det va bra. Jag va helt förstörd i när jag vakna! 

Iaf så nu idag så försökte jag mysa när han kom hem. Han gick ner i källaren skulle börja fixa. Jag började ned mat. Han kommer upp efter ett tag och undrar vem som bajsat så illa på toa och glömt spola!?! Han tyckte det va så vidrigt och äckligt. Vet tycker inte det. Spola så är det borta sen. Iaf så sa jag att det nog va O och att han glömde väl. Sa att T själv släpper sig i tid och otid. Men det va inte alls samma sak. Utan att man skiter illa på en toa och dessutom glömt spola det va vidrigt! 

Vad ska jag säga? Sen så sa han att du klarar ju inte av någonting! Vet inte om han va allvarlig eller skoja. Men jag sa att jag inte acceptera att han sa så eller andra fula saker till mig. Sen åt han och gick ner och la sig och jag lät honom sova.

Men nu när vi skulle sova så va han fortfarande sur. För att jag gjort en stor grej av bajsandet. När det va han som kom och gnällde om det. Ett barn hade glömt spola! Och det luktade bajs. Så han va så trött på mitt gnäll och att jag alltid vände på allt. Jag tyckte hela historien va komisk speciellt eftersom han verkligen fyyy Va viiidrigt. Och jag sa att hans skit inte heller luktar gott.

Så nu valde han att gå ut och sova i husvagnen. Jävligt sårande när det är han dom irriterar dig på allt och överreagerar! 

Få se hur det ser ut om en månad. Det värsta är att det är bröllop då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0