Ny dag

Har sovit bra inatt. Det är så skönt att kunna sova ordentligt! Längtade bara efter att T skulle krypa tätt intill och tala om hur mycket han älskar mig och vill leva med mig. Men nej, han höll avstånd hela natten. Inte ens en puss eller hej då i morse. Men såklart kommer jag få äta upp detta. För enligt honom är det jag som inte krupit nära eller pussat honom hej då. Svårt när jag sovit! 

Min anledning till nytt skrivande är ovissheten. Visst kan jag göra en höna av en fjäder. Men när jag fråga om han endast älskar mig vid sex och till svar rycker han på axlarna enligt mig. Han säger att han ryckte bara för att jag la armen där. Men då jag frågade om han verkligen kände så. Så sa han inget. Inte konstigt att jag känner mig ledsen. Hur ska jag veta vad han känner...? 

Jag älskar honom och det liv vi i övrigt har. Men att ibland känna mig oälskad och att han vill att jag ska försvinna. Det känns i hjärtat. 

För mig är vi gjorda för varann. Jag kan inte ändra på honom. Men att ge lite spontan närhet och berätta det positiva han känner skulle vara så skönt. Men allt det negativa med smulor på golvet, skitig bil, mat som inte är perfekt, ostrukturerat arbete mm sånt jag vet behöver jag inte höra! Ingen är perfekt. Men varför dra upp allt negativt. 

Ny dag idag. Jag ska på praktik Lillan på dagis och sen till en kompis. Hemma igen halv elva med ledig dag i morgon. Som jag längtar. 

Hoppas t vaknar upp ur sin sura period idag. Tycker att jag är värd en utsökt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0