Fynd, inredning och svägerska

OLUNDA Tavla, fjärilar Bredd: 30 cm Höjd: 30 cm
Dagens köp blev denna söta och lite coola tavla från IKEA. Ska sitta i tv-rummet antagligen i mitten av min fotorams vägg på barnen i vita ribba ramar från ikea.
ÅRSTID Plafond, vit Diameter: 46 cm Höjd: 17 cm
Denna lampa ggr 2 blir det nog i tv rummet. Och då flyttas min maskros lampa till mitt nygammla sovrum.


IKEA PS MASKROS Taklampa Diameter: 80 cm Sladdlängd: 180 cm
Dotra började plocka ner små saker som hon ville ha med sig upp i nya rummet. Hon behöll inte så mycket. Men kistan full iaf. Men då ska hon sen kunna fylla ett större rum, dock med snetak. Vita sängen med sängbord får hon lov att ha kvar. Fast hon gnäller, och vill ha en ny säng. Uppe ska hon få ett vitrinskåp och även ett pysselbord/skrivbord. Några stolar till det. Jag avskyr att ha allt småskräp över hela huset när dom sitter och pysslar. Så det ska bli skönt att barnen flyttar upp. Ja inte lilltösen då, som först kommer sova i mitt rum och sen få den största rummet av sovrum. Klart sessan ska ha det största ;) Och skönt att få henne på mellanplan och även mig med.

Började tapetsera lillemans rum. Och det blir riktigt bra. Fonden i mönster klar. Bara gråa sidorna och resten av rummet kvar. Och ett golv ska läggas. Men bara det blir tisdag och alla barn ätligen börjar skola och dagis, så ska jag ta mig tid mellan hämtning och hemtenta. Skönt att få klart.

Tv-rummet har jag en halv vägg kvar att slipa skarvar. Ikväll blev det inte nå slipa då grabbarna somnat i soffan :P Men sen ska tapeterna upp =) Äntligen så börjar allt få ett slut!

Va till Ikea med svägerskan idag. Och det gick bra. Och är ju lite nipprig och tar inga beslt utan min bror. Hon tyckte också om den översta tavlan. Men skulle höra med broder sen. Nog för att han är duktig på att klanka och inte ser det estetiska behovet i saker och ting. Men hon måste ju lära sig att ta för sig.

När jag kom hem så ringer hon iaf och ber om ursäkt. Vi satt nämligen och prata om släkten och hur struliga alla va för 30 år sedan. Och min bror säger att: JO och det kommer ju igen hela tiden att alla byter partners mm. Då sa jag ironiskt att: Vaddå rknar du in mig nu eller? Och sen skratta vi. Vi fortsatte prata ca en kvart sen åkte jag alltså hem. Tar ca 20 minuter hem. Då ringer hon och frågar om jag tog illa vid mig. För hon sa något i stil med att:Ja det är ju så, alla byter och har sig, det går bara runt. Nä, sa jag och skratta. Jag tänkte inte på det. Jag skojjade ju om det själv, så finns ju ingen anledning att jag ska ta illa upp för det.

Ja, vad säger man... Egentlgen borde jag ju ta ursäkten som att hon egentligen tyckte att det var just så det va men att hon va dum som sa det. Eller så tycker hon inte att jag är "bytlig" eller vad säger man...strulig med förhållanden kankse. Som jag däremot inte alls varit i det stora hela. Snällt att be om ursäkt för en groda som hoppa. Men sånt tar jag inte på allvar av henne. Men jag har nog sagt mycket klumpigt till henne under alla år. Som jag inte alls tänkt på =) Men jag kan ju inte be om ursäkt, "ifall att..."

Nu natti natt snart


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppsan! Att hon ringde är stort ändå, kan ju vara som så att hon kände lite samhörighet med dig ;) tröskeln att kliva över och faktiskt få en relation med dig ;) // du vet vem

2012-01-09 @ 01:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0