Inspiration

Behöver massa energi och inspiration. Men lite brist på den varan. Iof har jag ju slipat lillemans rum spacklat lite där jag missat förr. Nu är det bara slipa de ynka spackel fläckarna och sen sätta tapet som max tar fyra-fem timmar. Men nja, jag fastna någonstans på vägen. Har ju även en förbenad taklist att måla och helst ett tak också i tv-rummet. Bara jag gjort det så får jag ju rummet färdig tapetserat helt gratis. Men fastnat lite där med. Men till veckan när det är riktig vardag igen så ska jag försöka få detta gjort. Och den förbenade bokhyllan ska ut!!! Kanske jag kan flytta den själv? Den går ju att ta ner i delar. Hmm kanske prova sen. Som det ser ut nu så bli det bara jag och tjejerna hemma. Så jag hoppas på en lugn kväll. Men lilleman hinner ju ändra sig än, det gjorde han nämligen igår, sen ångra han sig. Men då fick han lov att sova hemma. Blev ett himla liv.

Idag var det ju även den årliga julgransplundringen i kykans samlingslokal. En unge på två år skrek och mamman gick inte ens ut. Sånt blir jag så jävla irriterad på. klart man går ut om ungen stör. Sen körde mamman med dubböa budskap. Hon gav honom en klubba till tröst. Sen hux flux så tyckte mamman att det räckte med klubba. Så då ville hon ta av honom den. Och vad händer d? Jo, ungen började gallskrika igen! Hon frågade hela tiden ungen om "Vill du..." "Ska vi..." inte "Nu bestämmer mamma" eller "Nu går du och jag och hämtar". Inte konstigt att ungen är som den är.

Vi hade även lillkusinen med. Han såg lite vettskrämd ut. Han känner ju inte mig direkt. Som tur va, så va en av hans kompisar med mamma där och han har ju träffat dem många fler ggr än han träffat mig. Så det gick bra iaf. Han sa väl inte så mycket under den timmen som va. Min bror hade åkt ut själv till byn då mamman tagit tjejerna och åkt till leklandet. Så då är det ju lika bra att passa på och lära känna syskonbarnen. Och min bror tyckte nog att det va skönt att slippa passa honom då dom ändå va i ladan och fixa.

Jag har en bild i huvudet om hur mitt hem ska se ut. Ja, helst så skulle det vara ett nytt/nyare hus i gammal stil Så jag kan få det garanterat att det inte börjar brinna i någon gammal elledning. Jag är ju lite nojjig över det. Och nog min enda tvångstanke. Ja, förutom den att tänk om jag krockar, kör av vägen eller barnen blir påkörd. Men det är ju inte så att dessa tankar hindrar min vardag. De poppar upp ibland :) Tur man har taskigt minne ;)

Köket ska ha vitvaror i stål. Inbyggd ugn och micro i arbetshöjd och självklart en induktionshäll/spis (stava?) Och får barnen bestämma så blir det ju kyl och frys med is/kolsyremaskin inbyggd. Ett hörn skafferi. Köket ska vara spåntade (stava) luckor och minst en vitrindel. Eller ett högt fristående vitrinskåp och inga överskåp alls... Tycker det är mysigt att ha en bänk med barstolar, så det blir det nog igen. Kaklet som jag har nu, vitt 10x20 med fasad kant, det tycker jag är snyggt. Nu låter jag nog som alla andra inredsbloggar (nä min blogg är INTE en inredningsblogg), att ha allt i vitt i allmänna utrymmen och sen färgsätta med en fondvägg och gardiner. Jag är ju inte en färg-glad person, men att ha gardiner och dukar efter årstid brukar jag alltid ha. Badrummet ska ha grått klinkergolv självklart med golvvärme. Hallen vid dörren, ska även det ha ett grått klinker golv med golvvärme. Trappen ska antingen va helvit eller ha trä/bruna trappsteg. Mitt sovrum ska även det gå i vitt med en fondvägg. Tycker det är skönt att sova i vitt. (Tyvärr ska jag ju byta rum snart och då blir det beigt på väggarna) :(  

Mitt matsalsbord skulle bli perfekt som vanligt köksbord (Just nu är det för stort för mitt kök) Soffbord och mina skoskåp är något jag vill ska finnas med. Även om skoskåpen är värdelösa samlare, men de passar bra i en smal hall och går att ha fint uppe på. Ska inhandla mig ett till som är högre bara ekonomin tillåter. En möblerbar hall på övervåning vill jag ha och självklart ett stort badrum uppe i samma stil som toalett/duschrum. Och ett dubbegarage för den blivande mannen ;) Inget är ju en omöjlighet. Får jag ett jobb om några år så kan denna dröm bli verklighet. Ja, mannen kan jag ju inte gå och köpa direkt =) Ibland önskar man att dejtingsidorna va köpmarkand där man köper en blivande man. Men nä så enkelt får det ju inte vara. Men efter några grodor hittar jag väl min prins. Måste bara leta grodor först :) 

Jag vill ha ett hem i min stil, som ger lugn och trygghet. En varm känsla som är personlig. Min tavelvägg får jag inte glömma. Alla bilder som är fotgraferad av fotograf har jag satt i ramar. Blir en fin stor tavla av alla bilder. 

Nä nu ska jag väl ta tag i något vettigt. Men lovar inget :P  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0