Hoppas

Legat vaken sen halv elva och inte kunnat somna. Jag brukar alltid somna ganska fort. Men inte idag/igår. Har även halsbränna från helvetet!!!

Har inte gjort många vettiga knop idag. Dagis/skolan tror att jag sitter hemma och tokpluggar på min tenta. Men med det konstiga måendet jag haft idag så har jag inte orkat mycket med tentan. Men kom på varför, en bieffekt av magmedicinen och för dåligt näringsintag. Köpte en y sort magmedi´cin och har kännt mig segare när jag tagit den. Himla konstigt.

Va till en granne och slog ihjäl några timmar med kaffe, tokprat (eller lyssnande ska jag nog säga) av hennes x. Dom två ihop e fan helt crazy fast på ett bra sätt ha ha ha. Sen hem och hämta barn. Min bror och pappa kom och satte golvlister i lillemans rum. Vi åt pizza. Och höll på med hans företags papper. Som jag säkert i framtiden kommer få sitta med också. Vet att han inte har mycket pengar men. Jag kan hjälpa honom för han hjälper mig. Skulle få äran att panta hans flaskor och dela hälften av pengarna med honom. Ja det är ju alltid något.

Kollade min mejl vid fyra tiden. Och då hade det kommit ett mejl från avdelningschefen på förlossningen. Hon ville att jag skulle kontakta henne för vidare möte. Så få se om jag få mig ett sommarjobb på förlossningen. Känns helt sjukt =) Så nu håller jag tummarna. Jag är väl medveten om att det inte bara är rosenrött och underbart med friska nyfödda små bebisar. Jag är beredd på att det kan inträffa dödsfall, prematura födslar, traumatiska förlossningar. Jag tror ändå att jag fixar det. Eller jag vet! Men självklart hoppas jag och önskar att alla föräldrar får friska, levande barn. Och en helt fantastisk förlossning.

Så i morgon före nio ska jag ringa förlossningen och boka möte =)

Har även varit en dålig dag pga ett samtal från barnens pappa vid åtta tiden nu ikväll. Han sa att han skulle ta bil hit ut i  morgon och hälsa på barnen. Han strunta i att dom va på skola/dagis. Och han sa att han hade planer. I veckan sa han även att han skulle ta livet av sig. Jag vet inte vad jag ska tro. Ringer han i morgon blir det en anmälan.

Jag vägrar vara med i statistiken av kvinnor som mördas av en anhörig. Känns fan hemskt att skriva. Men man vet faktiskt inte.

Om något skulle hända mig någon gång så vill jag nog att min kusin som inte har barn ska tillfrågas trots att vår kontakt varit väldigt liten, H.B med gubbe som barnen haft på dagis, C för stora grabbens skull. Vill inte att de tre små ska separeras inte heller stora grabben. Men han kan ändå söka kontakt själv. Men såklart jag vill att dom hamnar på samma ställe. Barnens pappa är inte kapabel att ta hant om dem. Så stoppa det! Kan finnas brev till barnen i datorerna. Känns himla skumt att skriva detta. Men någon måste veta om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0