Bromskloss

Idag har det varit en annorlunda dag. Jag och lilltösen va ledig och planerade in en förmiddag på öppnaförskolan mellan 9.30-11.30. Men det blev inte riktigt så. Min pappa och bror kom strax efter nio och skulle börja såga ner och bygga upp lillemans säng. Jag gick och plocka ihop alla delar och sa hur hög sängen ska vara i förhållande till taket osv. Då börjar min bror gorma om att si och så kan den inte vara i höjd mm för då blir det fel eftersom det då måste sågas där materialet inte va stadigt och måste därför vara någon cm till. Detta inna jag ens hann tala till punkt om höjd. Så överkörd innan jag ens han säga hur jag tänkte. Okej om han sa något i stil med att : Du det går inte att ha den 140 hög utan den måste vara 143 för att annars blir sängen osradig pga hålen i nederkant. Men nä du, han dundra på och sa typ att är du dum eller det fattar du väl att sängen måste kapas efter hålen annars blir den ju inte stadig och bla bla bla. Då fick jag nog. Ja släppte sängen och skrek att han va en idiot och dum i huvudet för att han alltid ska veta bäst och vräka ur sig det otrevligt. Jag sa inte dom snällaset orden till honom. Och pappa höll nog på tappa andan. Han har nog inte sett oss osams sen den där incidenten med cola flaskan, i slutet på 90-talet. Men som sagt, galen blev jag så jag rusa ut ur rummet gråtandes och skrek ännu mer hur dum i huvudet och stor idiot han är. Tog lilltösen och åkte gråtande iväg till en vän. Kunde knappt få tårarna att sluta rinna. Det behövdes nog en urtöming. Men jag blir så arg, ledesn och besviken på minbror. Pappa hjälper oss mycket. Men av min bror så får han aldrig uppskattning och ett tack. Utan bara skäll och gnäll hela tiden. Här har pappa tagit hant om oss barn, våran sjuka mamma, alla andra runt ikring, möten, sjukhusbesök, skottat, klipptgräs, målat, kört ved, spacklat mm mm mm Och det enda min bror gör det är att inte tycka något är tillräckligt. Nä fy fan, då är det inte konstigt att min bägare rann över.

Sen ännu en tråkig grej :( Jag måste ha 0,9 hp på högskoleprovet eller 30 högskolepoäng :P Jag har 7,5 hp och 0,3 hp på högskoleprovet. Det värsta är att jag inte får söka till PHS denna termin utan måste vänta en termin till jag läst upp 22,5 hp. Man får nämligen inte komplettera med det i juni. Så som man får med andra betyg :( Det positiva är att jag får mer kunskap och hinner träna hela våren och sommaren och höst. Men jag hade ju velat sökt nu med. Det positiva är att antalet sökande minskas och man får större möjlighet att komma in på PHS. Så jag får göra något annat med tiden fram till i höst. Men det känns riktigt skit. Jag som klämpat med mina betyg i ett år nu för att fixa detta. Men som sagt, jag hinner få till min styrka och kondition till i höst. Och då jävlar =) Nu ska jag tagga på detta och komma rakt i mål på tredje sökomgången =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0