Snurrig

Känt mig konstog idag. Orolig, nervös, gråtfärdig. Har inte en aning om varför?!?! Kan ju vara pms eller så e det förväntan inför praktiken och hoppet om att facket säger ja. Annars vet jag inte vart jag ska ta vägen om facket skulle neka mig. Då kanske mitt sommarjobb ryker också :(

Har vaknat av och ann idag. Känt mig gungig i kroppen och lite lätt gråtmild. Men nu känns det bättre. Kom även på att jag hade ringt fel nummer till Bb chefen. Kollade ett mejl jag fått och då upptäckte jag att jag ringt fel nummer i två dagar. Att man lyckas alltså :P Men hon svara inte när jag ringde så jag mejlade henne. Hon ringde sedan mig strax före 16. Då hade hón sett att jag ringt. Kul att hon ringer upp vid missat samtal :) Synd för den som jag ringt fel till typ 10 ggr på två dagar :P

Även samtalet idag med chefen va jättebra. Hon är otroligt positivt inställd på att jag kommer som praktikant. Och berättade vilka tider man jobbar och att jag nog kommer att få gå med två olika tjejer/kvinnor. Hon undrade om jag var singel och hur jag hade det med barnen om det var delad vårdnad. Jag tala om för henne att jag hade ensam vårdnad men väldigt bra hjälp av min pappa som alltid ställer upp. Och att jag är en öppen person som inte har något att dölja. Och jag ser inte barnen och heltid med barn som ett problem. Men ofta ser många andra problemet med det. Men hon sa att hon alltid frågar hur sina anställda lever för att lära känna. Hon fråga : Är du singel :) Så jag sa att träffar jag mr right nu så får han dock vänta =) Hon sa att oftast dyker dom upp när man inte alls har tid. Så hittills gillar jag chefen starkt.

Hon sa att vi börjar fylla i papper för BB och sen blir det nog ett sommarjobb på förlossningen. Och det sa hon denna gång utan att tveka. Men hon kan ju ha yrat till det. :S Menfå se vart jag passar. Jag sa att jag vekligen såg fram emot praktiken och va lätt lyriskt. Ja ja jag kan ju inte sälja mig nå mer ;) Och kunde inte va tyst över hur förväntans full jag är =)

Hon berätta lite tider som de har där. Och dagtid 7-16-30 men att det gick att rucka på tiden, de har fler singlar som är ensamstående som ändrar tider. Sen kväll va 14.15-21,15 natt 21.15-7 om jag inte minns fel. Hon tyckte jag skulle prova en natt under praktiken. Och så blir det. Jag sa även att jag skulle läsa matte b och det var helt okej för henne att vara ledig från praktiken för det och även andra saker som jag måste göra. Ja nu har jag ju inte tänkt ha praktik för att sen vara ledig. Men detta känns för bra för att vara sant!!! Men jag hoppas allt blir bra och att det leder till jobb. JAG HAR KÄMPAT FÖR DETTA I ÖVER TIO ÅR! Även om jag lagt det på hyllan emellanåt. Men jag har sökt sommarjobb på även under de år jag hade fast jobb på städfirma. Så efter en si så där 5 ansökninger så blev det äntligen min tur :) Så det har ju alltid funnits med mig hela tiden. I höstas när jag skicka in min ansökan till bb och förlossningen och skrev att jag var färdig undersköterska i december. Så fick jag svar ganska fort att jag var välkommer att söka när jag fått ut mina betyg. Och jag är där, nästan framme. Men ropar inte hej än. Skeptiker som jag e ;) 

Så i morgon bär det av att fylla i papperet med bb chefen och sen in på arbetsförmedlingen för att få det kollat med facket. Fan nu blir det att hålla tummarna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0