Fredag

Började morgonen med kaffe hos min trevliga granne. Skönt att bara få va en stund och sitta och prata. Skjutsade min bror och sen bar det av mot stan för en tur till arbetsförmedlingen med en gammal jobbarkompis. Pratade med ännu en handläggare, som i sin tur kollade med min handläggare hur det låg till med min praktik ansökan. Den hade iaf blivit ivägskickad till facket för godkännande eller inte. Hoppas på det först nämnda så klart!!! Sen blev det en tur till pizzeria och dela på en go-pizza. Blev en tur på stan sen, köpte en kjol till tösen som hon ville ha. Och glad blev hon för den :)

Hem hämta barn och passa en väns dotter. Kaffe när hon blev hämtad. Fixa middag eller ja korv med bröd. Sen köra barnt till disco. Hem styra upp stora grabbens missförstånd. Då han glömt bort att han lovat en tjej att komma dit innan discot. Men också lovat en killkompis. Men han fixa det, med lite övertalning, nästan helt själv. Så jag körde honom och kompisen till tjeje sen. Hon är typ kär i sonen men sonen är inte kär. Och hennes kompisar tjatar på sonen om att han måste bjud upp henne på discot. Men han vill inte egentligen. han vill att jag ska säga åt tjejerna att sluta tjata. Men sitt "kärleks liv" får han allt styra upp själv. Ska så klart hjälpa honom att bli stärkt i att säga ifrån. Men resten får han fixa själv.

Men annars har jag och lilltösen haft det lugnt ikväll. Hon somna, men klädde på henne och hämtade de två minsta. Stora grabben får skjuts hem halv elva. Kommer väl somna innan. Men såklart jag inte går och lägger mig innan han kommer hem.

I morgon blir det kanske utgång eller ja mat ute. Men ett stort KANSKE. Känns lite som min otur. Och ännu en gång så får jag höra. Ja men dom kommer ju förbi i morgon vid sex. Ja alltså bara en snabbs. Men säg för fan att vi vill ändå inte ha dig med. Och nä jag bryr mig inte, tänkte inte ens tanken förns personen försökte glida undan med det lite fint. Avskyr sånt, det är så jävla genomskinligt :P

Men en spontan grej hade ju varit kul, men händer ju inte mig :P

Annars så snurrar tankarna på praktiken och sommarjobb. Har iaf fått många (i mina ögon mätt) positiva kommentarer om att jag passar att jobba på förlossningen och bb =) Och det känns så kul! Kommer även prova på kvinnokliniken ju. Och det blir nå nytt ju. Fast det är ju de andra ställena också. Jag hoppas så innerligt. Ursäkta mitt tjat. Men en dröm som funnits i tio till tolv år ligger precis framför mig. Och bara en person kan rasera den. Men facket måste vara på min sida. På af idag så sa handläggaren att antingen så svarar inte facket och då blir det ett godkännande automatiskt eller så svarar dom att de inte ser nå hinder. Eller det värsta att de inte godkänner pga olika anledningar och då anger den. Kan vara pga arbetstider, att det varit uppsägningar nyligen eller nå annat. Men hoppas, hoppas, HOPPAS!!!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0