Februari

-24 grader visade min mätare på i morse. Det är riktig jävla kallt det. Men skinande som som ger lite energi som tur är. Elda, elda, elda är det som gäller.

Upp som en sol ner som en pannkaka eller tvärt om. Blev ju lite less när polisrekryteringen ändrat sin antagningsbehörighet. Men inget är för svårt nog att komma över det hindret. Någon kurs på högskolan så är det bara att söka igen. Fattas bara 22,5 hp så en kurs på 15 hp och en på 7,5 hp eller tre stycken 7,5 hp eller läsa en 30 hp kurs för att vara på den säkra sidan. Och matte b är klirrat och klart att jag får läsa fast jag har a-kassa. Så på torsdag börjar den kursen.

I torsdags som var så var jag på intervju på BB. Och det gick så himla bra. Jag gick som på moln där ifrån. Jag kommer först och främst ha arbetspraktik via arbetsförmedlingen där om bara facket godkänner det. Och upplägget kommer att vara 1 månad på bb och en månad på förlossningen. Så säg att jag börjar 20:e februari så kommer fölossningspraktiken börja 20:e mars. Bb chefen visste inte om förlossningschefen va med på noterna forfarande om att ta emot praktikant. Men det va till henne jag skrivit det via mejl. Och hon hade tagit upp det med bb chefen och hade då varit mycket postiv till det. Bb chefen föreslog även att jag skulle ha en längre praktik på bb. Så det verkar som dom vill ha mig :) Men förlossningen ligger prio ett på min lista. Jag sa även att jag sökt på barnkliniken. Då sa hon att hon haffar mig direkt och vill ha mig på bb helst då. Men jag ropar inte hej än fören alla papper är klar och min praktik börjat. Men just nu känns det så himla bra.

Alla har under alla år sagt att det är så himla svårt att komma in på bb och förlossningen och jobba. Lite därför som jag la undersköterskeutbildningen på hyllan. Men nu efter mer än tio år så kanske jag är där. Det gäller att kämpa och inte ge upp. Även om det känns himla motigt ibland.

Chefen på bb frågade vad jag skulle utbilda mig till sen. Jag sa at polis låg mig varmt om hjärtat men att jag måste skjuta upp ansökan dit för att det fattas poäng. Hon fråga då om inte sjuksköterska va något för mig. Jag sa att jag inte riktigt viste eftersom jag inte varit i den miljön och jobba, men att jag kanske ändrar mig efter denna praktik och blir sjuksköterska istället. Men i mig själv har jag växt en hel meter iom denna möjlighet.

Hon sa att vi lika gärna kan fixa passerkort och inlogg till timepool redan under praktiken. Så jag redan är inne i systemet. Jag ska in med papper på måndag eller tisdag för ifyllnad inför praktiken. Sen ska jag kolla med landstingets bemanning om jag verkligen ligger inne där ordentligt. Så kanske det trillar in extra jobb snart nog ;)

Så nu får veckorna gå fort så jag får kliva i min undersköterske uniform he he he ska även beställa en namnskyllt med benämningen undersköterska på :)

Just nu går jag runt på små fluffiga moln. Bättre än kärlek. Kommer inte ha tid för kärlek nu heller :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0