8:e februari

Två positiva besked idag. Men iget som jag rott i hamn än. Men man ska ju glädjas medans man kan och blev det inte som man tänkt har man ju varit glad iaf. Så jag försöker vara glad iaf ;) Förväntansfull är jag.

Det första beskedet är att jag nu fått papperet ifyllt av chefen på bb om praktik på bb, förlossningen och även kvinnokliniken då hon tyckte att det är en fördel jobbmässigt att även vara där. Så det känns bra. Även om det är aborter, livmodercancer, de som ligger inne för att inte kunna få barn och andra negativa delar av barnafödandet och det allra kvinnligaste av kroppen som borde vara friskt. Men det ordnar sig nog. Papperet är även inlämnat till arbetsförmedlingen så nu håller jag tummarna att kommunal godkänner denna praktik annars stämmer jag fan dom :P

När jag sedan kom hem idag så läste jag att rekryteringsmyndigheten till polishögskolan ändrat sina antagningsregler igen. Så från att va behörig till snabb vändning till icke behörig pga högskoleprovet skulle va 0,9 eller 30 hp. Men idag är jag alltså behörig igen =) Mycket blandade kännslor. Men klart jag kommer att söka. Men jag blev mer nervös nu. Så nu blev det till att ta tag i träningen som jag tänkt ta det lugnt med fram till i sommar. Men före sommaren är det fys om jag skulle komma dit.

Livet rullar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0