Tal





Vi alla som är här idag,
vi har länge väntat på detta ögonblick då ni,
NN och NN,
skulle visa detta tecken på eran kärlek till varandra.
Att dela livet med någon som man fått uppleva så många fina och även ibland sorgsna händelser med,
det är en styrka ni ska vara stolta över!
Många par växer ifrån varandra eller ger upp alldeles för lätt.
Ni är ett bevis på att kärlek finns och att den kan växa sig starkare.
Tre underbara barn som ni gett liv, som ett bevis på eran kärlek.
Tre barn som ni får se växa upp och glädjas med tillsammans,
som får uppleva eran kärlek.
Allt är inte rosenrött i ett förhållande.
Ibland blir det inte alls som man tänkt sig.
Jag om någon är ett bevis på detta.
Men för mig och många fler har ni bevisat att kärlek finns
och att ingenting är omöjligt.
Jag vill även tacka er för att ni alltid funnits för mig
och gett mig hopp.

Så nu vill jag utbringa en skål för er.
Jag önskar er lycka till med erat nya liv som gifta.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0