Lördag idag

Mitt liv är inte riktigt mitt just nu, inte jag. Men jag tar dagen som den kommer. Det är inte min grej att leva i ovisshet och väntan. Jag brukar ta tag i saker, men med kärlek och längtan så kan man inte styra. Har ju vart på dejt några gånger. Och jag riktigt avskyr att själv inte veta, inte våga släppa fram. Men jag får vänta och se hur det blir. Självklart kan jag påverka till viss del. Men jag vill inte fråga, vågar inte fråga.

Igår/inatt satt vi och prata framtid. Han ville att jag skulle följa med och campa i sommar så att han och hans kompis kunde ut och skogscykla. Men som sagt, jag vågar inte hoppas på något. Vi har samma drömmar och mål och det känns himla bra att prata med honom. Han lyssnar och jag känner att jag lyssnar på honom.  Jag har under många år drömt om att bygga mitt eget hus, självklart med en karl som har samma önskan. Och nu finns han i närheten. Inte just för att "vi" ska bygga ett hus, men det att ha samma dröm. Lika så pratade vi brölopp och han sa att man ska ju gifta sig av kärlek och inte av praktiska själ. Och jag håller med. Även om det är smidigt att vara gift om man har gemensamma barn. Han verkar ha en bra och nära relation med sina föräldrar. Och han hade sagt till sin mamma att om han skulle träffa en tjej med barn så får hon inte göra skillnad. Väldigt olikt många andra killar jag mött.

Så vi får se vad detta utvecklas till.

Några rader från en förvirrad bortaspelare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0