Länge sen igen

Livet rullar vidare. Begravning och urnsättning har varit. PÅ urnsättningen var inte mina barn med. Dom tyckte att det räckte med begravningen. Och det förstår jag. Sorgen är heller inge värre för dom nu än innan han dog. Dom saknade ju redan sin pappa, han lovade så många gånger att sköta sig och bli frisk för deras skull. Men det blev aldrig så. Så egentligen var det kanske tur i oturen att deras relation inte var som en helt vanlig. En saknad pappa är lika saknad oavsett om han lever eller är död. Dom ville ju ha en pappa som gjorde massa saker med dem. Inte bara satt och såg ledsen och inte hade orken att göra något. Ingen kommer någonsin kunna förstå hur han som var älskad av sina barn och älskade dem mer än livet, kunde "välja" bort dem. Hur kunde han göra så??? Nu är det försent.

Barnen säger inte så mycket. Det poppar upp någon fråga eller en kommentar om att "pappa är död", "så skulle pappa sagt" "Undra varför pappa gjorde så" mm mm mm men inte mycket mer. Inget vardagligt. Dom har sörjt så många år sin förlorade pappa. Så vad finns mer att sörja, ja förutom att sörja att dom aldrig kommer att se honom igen.

Var till barnens farmor och farfar idag. Känns lite konstigt. Dom känns så falsk. Har dom iof alltid varit. Dom är inte några sanningssägare. Så himla synd när alltid jag ställer upp på dem. Men det får fan vara nog med det. Vi åkte även till graven. La dit en hjärtformad sten med orden "Saknar dig" och en änglabyst och tio röda rosor från barnen. Upptäckte då att pappans sambos barn hade skrivit "Saknar dig pappa" på kortet dom satte på blommorna dom la där i tisdags på urnsättningen. Jag tog bort korten. Barnens farmor och farfar blev bestört över att hennes barn kallade deras son för pappa. För det hade han aldrig varit för dem. Gud vad less jag är på dessa människor. Jag hoppas för guds skull att hon inte väntar något barn!

Långledigt blev det i helgen. Men tisdag är det dags för att jobba igen. Trivs på bb, det jobbiga har lagt sig. Och har kontaktat bemanningen och hoppas på timvikariat. Ska även kontakta barnkliniken så kanske kan få göra intro där och komma in som timvikariat.

Nä nu dags att göra nå vettigt. Om jag orkar...

Glad påsk på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0