Måndag idag

Ja, inte händer det mycket. Jag har varit i skolan idag och haft metod beskrivningar på vård och omsorgsarbetet. Dagis ringde strax före tio och berätta att lilltösen blivit på-cyklad och ramlat och slagit i läppen. Men jag behövde inte komma. Men så typiskt med dessa cyklar på dagisgården och alla dessa små som inte kan skynda sig undan. Men det var ingen fara iaf. Fick även reda på praktikplatsen och det kändes okej. Blev mitt första val. Har inte någon koll egentligen på hur alla dessa boenden är. Det får bli som det blir. Jag lär mig väl något nytt och får se det positiva i det.

Skickade även iväg två korta ansökningar till BB och förlossningen igår. Och idag fick jag svar om att de skulle behålla mina uppgifter och höra av sig om det finns nå behov av vikarier inom dessa två områden. Fick även ett nummer till bemanningen på landstinget som jag ska kontakta. Men till sommaren lät det positivt iaf :) Hoppet är det sista som överger mig. Väntar även svar från barnklininken om vad de har för behov av vikarier.

Hade även fått mejl från polisrekryteringen att min ansökan äntligen var granskad och behörig. Kändes skönt att det äntligen är klart. Nu bara väntar jag på svar om jag kommer vidare till fysen. MÅSTE TA TAG I TRÄNINGEN!!!

Ett mejl från en fond om studiebidrag hade jag även fått. Det fattades ett registreringsintyg från högskolekursen jag sökt. Så det måste fixas i morgon. Idag gick det inte att få tag i någon på högskolan.

Har fortfarande inte någon värme hemma. Men nya element ligger och väntar. Men idag kunde inte rörmokaren komma. Undra om frun blev svartsjuk? Jag hade lovat fixa mat och hade även gjort, men så dök snillet upp och meddelar att det inte skulle bli nå jobb idag och att de inte behövde nå mat. Som tur är så är jag dålig på att laga mat åt många så det blev inte mycket över efter att jag och barnen ätit iaf.

Ska försöka tvätta och måla där elementen suttit. Men inte det lättaste med lilltösen vaken och en lilleman som absolut vill hjälpa till. I morgon är det öppnaförskolan mellan halv tio och sen kl elva börjar lilltösen dagis och jag ska på studiebesök med skolan kl ett. Men slutar iaf kl två. Så jag får göra mig lite tid och måla.

Nu ska jag försöka sätta mig och göra klart inlämningsuppgifterna till skolan sen är det kväller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0