Helg igen

Livet rullar på. Händer inte mycket heller. Skönt att barnen börjat skolan. Och på måndag kl 9.30 börjar jag med min första lektion i Vård och omsorgsarbete. Den ena läraren hon verkar va en riktig ragata medan den andra verkar hur lugn som helst. Skönt att dom är två. På tisdag kl 13-14.30 är det Människan socialt och kulturellt. Så endast två dagar i veckan behöver jag åka till skolan. Och det känns jättebra att lektionerna ligger i början på veckan.

Har lagt upp det så att barnen kommer gå 8-15 måndag och tisdag sen 8-13 resten av veckan. Lilltösen kommer att börja halv tolv på tisdagar och kanske torsdagar. Men första veckan så får jag lov att fråga farmor om barnvakt. I fredags skulle även Lilltösens inskolningsfröken ha ringt, men det glömde hon tydligen bort. Inge ovanligt med det känns det som. Blir lite strul den veckan inskolningen är. Men har jag tur kan vi köra inskolning 8-9 Måndag, 8-12,30 andra dagen sen heldagar resten av veckan. För då slipper jag missa någon lektion. Blir nog en massa sjukfrånvaro i början ändå. Men min pappa har lovat att lilltösen får vara där när jag har skola. Det är ju så få timmar och dagar det gäller så det löser sig alltid. Har ju även farmor och farfar.

Annars händer inte mycket som sagt. Men det ska bli så skönt att komma igång i skolan igen. Även om jag vet att dessa två kurser är ganska kämpig. Men det igår även fyra veckors praktik. Och dessa veckor ser jag fram emot, ja förutsatt att jag får en bra praktikplats där jag verkligen vill vara. Jag får ta den striden när den kommer.

I morgon blir det en tur till barnens farmor dit deras pappa kommer. Jag ska ut och fika med en skolkompis från komvux som flyttat till Stockholm. Så det ska bli riktigt roligt att ses. Sen så ska vi äntligen hämta ut bilpapperen på pappans bil som stått i mitt garage sen hösten 09 och bara tagit massa plats. Men till veckan kommer den skrotas!!!

Snart sovdags igen. Kanske det blir en cider när barnen somnat. Men det smakar inte lika gott utan sällskap :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0