Tråkig tillvaro

Skönt med lite halvklart väder. Har hunnit med att städa lite mer nu iaf. Då solen skiner så vill jag ju bara vara ute. Men nu börjar det likna något här hemma =) Sovrummet är helt städat och frächt, nybäddat och skakade mattor. Tv-rummet är städat och torkat, bara soffklädseln kvar att tvätta.

Dagarna dom går framåt iaf. Har varit lite PMS:ig de senaste dagarna. Men har någorlunda hållit mig på mattan =) Lite smått irriterad bara. Men jag vet ju att det går över.

Idag har vi varit ut och gått, kikat på helikopterflygning och varit på fika gånger två. Alltid trevligt att snacka lite gojja. Bara ett problem kvar att lösa. BARNVAKT till helgen jag ska ut och ha det trevligt. Jag bara måste få till det. Håller tummar och tår på min bror med familj men även annars att farmor kan ställa upp.

Nu har jag skickat in en spontanansökan till mitt landsting om jobb inom barn och kvinnoklinik. Så nu håller jag tummar att det går hem. Kom på att jag har en kurs kvar att söka för att bli undersköterska. Vård och omsorgsarbete 200p, så jag funderar på om jag ska söka den till hösten och strunta i högskolan. Men få se hur jag gör. Men jag vill ju verkligen prova på att jobba på förlossningen. Även om det är polis jag VILL bli. Men man kan ju alltid få det bästa av två världar.

Ska söka lite kontakter så jag kan få en möjlighet att få in en fot på ett eller annat vis.

Nu eurovisionsongcontest. Inte så intresserad även fast jag såklart vill att Saade ska vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0