Framtiden

Dagarna går och det är ju äntligen så superskönt med värme. Som jag har längtat! Men gud så stressigt det är med allt nu. Skola, ungar på utflykt, forboll, golf, ledighet, utveckligssamtal mm mm Okej om det låg lite utspritt men idag va det riktigt drygt. Men äntligen hemma i mitt ostädade hem. Har inte hunnit med storstädningen med damning och städa under soffan i helgen och då kommer jag efter med allt sen. Men måste försöka få in en dag eller om jag är vaken efter alla barn somnat. Men känner mig rätt trött.

Kom inte vidare till fysen på phs denna gång. Men söker igen i höst. Har så mycket annat som jag funderar på som jag vill göra innan för att öka mina chanser. Funderar på att lägga ut lite "trådar" här och där inom bla bvc/mvc om olika saker jag kan ställa upp på som volentär. Skulle ju så otroligt gärna kunna tänka mig att vara stöd för ensammstående mammor som ska föda barn. Det skulle ju kunna ge mig en möjlighet att få in en fot på förlossningen och jobba extra där. Men att arbeta som volentär skulle bara kännas som ett viktigt uppdrag som jag mer än gärna gör gratis. Min tid och min erfarenhet delar jag gärna med mig.

Jag kände ju själv under min egen graviditet att jag saknade någon att diskutera och fråga obehindrat då jag väntade lilltösen. Hade känts skönt om mvc hade kunnat erbjudit mig någon att prata med, som inte var psykolog eller barnmorska. Bara en helt vanlig tjej/kvinna som varit i samma situation som jag var då. En person som jag viste kunna följa med mig till förlossningen om jag ville det. En person som jag lärt känna innan och kände en trygghet i. Men inget av ovannämnda fanns att tillgå. Eller jag hörde inget om det. Kan ju även finnas invandrarkvinnor som behöver en kvinna med sig som trygghet vid födsel. Men jag ska nog ringa mvc eller ta upp det nästa gång jag träffar barnmorskan på mitt mvc. Medmänniskor finns det aldrig för gott om. Jag ställer gärna upp om någon vill ha en trygg hand med sig. Jag är ju heller inte ovan vid situationen. På bvc ska jag höra om de även där vill ha någon som finns där för mammor med barn. Känner att jag har såå mycket att ge och dela med mig.

Så trots negativt besked på fysen så gråter jag alltså inte. Utan jag ser bara möjligheterna.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är kanon att du ser möjligheterna!! Försök håll det kvar, annars kanske du kan bli "coach" av nått slag? Tänker lite på att AF kör ju med sånna mycket nu fast dom kanske inte hjälper så mycket ;) Jag vet faktiskt inte marknaden för sånna... Jag är för trött och frussen för att tänka ;) Men att det är på väg åt rätt håll tror jag :) Kramelikram

2011-05-10 @ 23:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0