Tristess:P

Öppnaförskolan med lilltösen i morse. Blev en promenad dit, riktigt skönt kändes inte alls så kallt och solen stråla. Lilleman var med morfar och stora grabben har legat hela veckan med feber. Inget oväntat då han ju nyss fyllt år och det brukar innebära feber. Dotra var på skolan hon. På öppnaförskolan var det lugnt. Vi var fyra mammor där. Iof var det en med en kille på två til sommaren, som gallskrek en sväng där. Blev sen en längre promenad efteråt. Hämtade lånehunden på den turen runt byn.

Sen har jag haft så tråååkigt!!! Snacka om stor tristess som drabbat mig idag. Kollat runt på datorn en miljon ggr. och inte nå intressant. Nä fy vilken dag! lagade till lite baconlindad kyckling som vi åt i omgångar. Lämna tillbaka hunden och körde lilleman till morfar för andra gången idag. Ja inte händer det nå spännande i mitt liv.

I  morgon har jag prov och på lördag har jag högskoleprov heeela dagen. Inget jag ser fram emot. Men jag måste ju göra det. Så nu vill jag ha lördag klockan 17.00 då jag förhoppningsvis är på väg hem med hela familjen. Barnvakt e fixad och det känns ju lugnt iaf. Måste i morgon införskaffa mig en vanlig linjal, sudd och blyertspennor. Även något ätbart och drickbart måste inhandlas. Men vad??? Vatten iaf men sen har jag inga förslag. Min ketos e ju sabbad. Så jag kan ju vräka i mig vad som helst :P Men få se vad jag hittar för skoj.

Nu blir det sängen som vanligt. Lilltösen hon sover sen en timme tillbaka. Hon är ju jätte trött klockan sju och sover sen hela nätter. Så skönt! Men det känns som det kommer bli en vändning snart. För nu har ju lillatösen blivit så nedrans envis! En vilja av stål har hon. Hon kniper ihop händerna och skriker =) Men det är ju tur hon visar sin vilja.

Hopp i säng, ny dag i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0