Lääänge sen sist

Ja nu var det ännu ett tag sen jag skrev något här. Men allt känns ju ganska okej. och då lär jag ju ändå få känna mig nöjd över min situation. Men vägen till idag sen sist har ju inte varit så otroligt givande. Bla en CSN skuld på 16500kr som det bråkades om som var på väg vidare till kronofogden, för csn dom kör ju raka vägen till KRF och inte går via nå inkasso. Det är en lååång historia som jag inte orkar dra nu. Men efter lite mer skuldsättning så är det löst. Hoppas jag dom sa så iaf. Men har fått 2000kr i oväntat bidrag=) Det tackar jag ju inte nej till. Har även en snäll far som jag kröp till korset och fråga om han kunde betala min el å vatten. Så nog börjar det räta ut sig. Även om jag kunde haft pengarna till nå roligare än idiotiska skulder. Men skönt att slippa skiten. Även ett vackert tillskott kommer till mig i juni. Skatteåterbäring wohoo!!! Jag deklarera redan igår=) Hur det var möjligt vet jag inte. Men det gick:)

Idag har jag varit på öppnaförskolan och även till skolan på Historia A. Sen blev det inköp av tapeter, lite för att fira att jag äntligen har lite tur i oturen. Och tidigarelagd våffeldag blev det idag. Och nu sitter jag och funderar på om jag ska måla taket i lilltösens rum, måla hennes "nya" möbler eller bara skita i det just nu och ta det när jag verkligen känner för det... Har huvudvärk idag bara för att jag inte kunde ge fan i en mjuksmörgås på ÖF.

Nu känner jag mig helt slut. Men få se vad jag tar mig för. Var länge sen jag va så här seg. Har ju iof fått mycket frisk luft senaste dagarna. Har lånat en hund. Då ägarna ska separera och ingen vill ha den just nu eller kan. Men få se om den återlämnas i morgon eller om han blir kvar ett tag till. Har INTE råd att köpa käk till den nu. Det får dom stå för om han ska va kvar ett tag till. Fick frågan om att ha den varannan vecka eller nå sen. Och det kan ju gå. Jag får ju bra motion ifa. Och han är riktigt snäll och lydig.


 





Lite saker till tösens rum. Så klart att hon ska ha rosa =)
Bokstäverna ska vara rosa i hennes namn på dörren.
Ska även leta rätt på en växa säng. Men det är ett senare kapitell.
Om jag orkar så ska jag måla om spjälsängen i sommar till vit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0