Elva år sedan

Idag blev stora grabben elva år. Gud vad tiden går fort!!! Känns ju som igår. Och till råga på allt har jag hunnit med tre barn till och ett ex antal studietimmar, en eller egentligen fler separationer och några flyttar. Men just nu känns det inet allt för långt bort sedan han föddes. Och hans födelse och småbarnsår kommer jag nog aldrog glömma. Mammas lilla kille. Så stor men ändå så liten på samma gång. Nog för att vi grälar på varandra. Men det är ju ändå bra att man vågar säga vad man tycker och känner just då, till varandra. Lilla-stora grabben sover ju fortfarnade med mig, eller rättare sagt oss. Hela högen, förutom lilltösen sover ju med mig i min säng. I natt blir vi en mindre, lillgrabben ville vara med morfar både idag och i morgon, så han sover där inatt. Har iof haft lite grälsjuka stora barn, då det inte alls gillar att klockan gått en timme för fort idag. Tar väl någon dag innan hjärnan ställer om sig. Lilltösen gick det inte att hålla vaken, hon somna bums klockan kvart i sju. Och som vanligt så sover hon hela natten. Rena lyxen=) Men jag kan ju inte direkt säga att jag haft det så bra med någon av de andra barnen någonsin! Så att få sova hela nätter och ha fyra barn varav en bebis, det är jag väl värd!!!

I morse var vi till farmor och farfar. Lilltösen charmar båda två. Mest farfar tror jag. Han har verkligen skinit upp sen lilltösen kom och blev lite mer männska:) Farmor hon gnäller ju mest om sina onda axlar, svininflunsa biverkningar, och behovet av att köpa jod, nu när det kommer massa partiklar från japans kärnkraftsverk. *Suck* vad ska man säga...hypokondri x tusen!!! Men barnens pappa var där. Barnen blev stimmiga, inte lätt att ha dem instängd i en lägenhet på andra våningen (1:a kanske det är) Men två timmar stod dom ut iaf. Tänk att jag och barnens pappa kan hålla sams så länge. Men det är nog distansen som gör det. Även om jag hatar hans sätt att ha handskas med allt att göra, så andas jag iaf lugnt nu.

Väl hemma så kom mina bröder och barnen, mamma och pappa och svägerskan också så klart, även om hon var oviss. Men det var trevligt. Tänkt att min bror förbjuder svägerskan från att åka till Ullared. Skulle jag bo med en karl som förbjöd mig att åka nån stans då skulle han få veta hut. Visst man behöver inte åka dit och shoppa loss men det är ju en upplevelse i sig att åka dit. En liten tripp om man ändå är i krokarna på semester. Men tydligen var det bannlyst. Så denna gång tyckte jag synd om min svägerska faktiskt. Frågade även om vart de skulle åka på semester i sommar. Och det satt långt inne. Dom är så jävla rädd att jag råka hamna på samma ställe. Men det aktar jag mig för. Det är så jävla synd att dom inte fattar vad deras barn går miste om, när dom inte får göra saker med sina kusiner. Det är faktiskt viktigt att ta vara på sin släkt. och framförallt för barnen. Men skit samma, allt fungerar till nästa tabbe dom gör. Men jag orkar inte bry mig. Men till Gottland bär deras resa av. Och dit ska inte vi. Om jag nu kommer iväg någon stans. Skulle va nice med en tur till Göteborg eller Smålandstrakterna. Men vi får se. I år kanske det duger med djurparken i krokarna.

Jag hoppas att kärleken dyker upp i sommar. Jag vill ju känna kärlek och ge och ta. Men den som lever får se. Jag väntar å längtar så länge iaf.

Nu vankas det sängen. För inte märks det för min del att klockan egentligen skulle varit sju. Stockholm-Båstad nu först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0