Blir galen snart

Igår blev vi tillfrågad om vi ville med på ett leklnad i storstan. Jag är väl inte direkt överförtjust i att varken sitta där inne eller betala den dyra avgiften. Men eftersom mina dotter blivit tillfrågad och triggad att "tjata" på mig. Så kände jag även att barnen tycker ju det är skitkul. Så sagt och gjort så åkte vi iväg i går morse.

Det var jag + barnen, T + barn, A + barn. Alla lekte och stojja i 2,5 timme. Inge osämja eller så trots sex tjejer som ska hålla sams. Jag och A åkte sedan på MAX och käka. (Kan ha varit redan där det började) Men dotra lekte med A:s äldsta dotter, dom har alltod lekt bra då dom är i byn. Vi åt och T ringde A och A talae om att vi var och åt. Reaktionen vet jag ínget om, hon har kunnat komma dit då hon ringde också. Jag var helt slut efterleklandet så hade inte en tanke på nått, ville bli mätt och sen åka hem och ta det lugnt.

Väl hemma så började A:s dotter och dotra och leka. Sen ringer T:s dotter och jag talade om att tjejerna var ute och cyklade. (kunde inte gå och kolla just då). Men iaf efter ett tag så får jag besök och ett sms kommer. Där det stod att det var slut lekt för dotra med T:s dotter för nu hade Dotra varit dum och lovat hennes dotter redan dagen innan att leka men nu lekte ju dotra med A:s dotter och tydligen hade inte T:S dotter fått vara med. Hon talade även om att hon, T hade skällt på min dotter.

Jag frågade dotra då hon kom hem strax där på, om hon varit dum och varför. Fick inge direkt svar. Sedan gick dom. Jag pratade med dotra igen på kvällen när hon var ensam. Jag frågade varför hon gjort så här och först lovat T:s dotter sen lovat A:s dotter och sen att inte T:s dotter fick vara med. Då sa hon med gråten i halsen att "Jag glömde ju bort!" Sen berättade hon att T skällt jättemycket på henne så hon hade blivit ledsen. Och varje gång hon varit i närheten av T:s gård så hade hon fått skäll. Dom hade även varit och frågat igen om T:s dotter fick vara med, men då fick hon skäll igen och T hade sagt att dottern inte fick leka med min dotter.

Jag blir så himla ledsen för min dotters skull! Vem som helst kan ju glömma. Jag glömmer saker jag lovat, flera ggr per dag. Och inte inte vill jag ha ovänner för det. Dessutom så hade vi bestämt att barnen skulle leka på midsommarafton medan jag och T drack en cider och prata lite skit. Men nu såg jag på FB att hon tydligen bestämt med någon annan om mat och efterrätt mm. Jag blir så himla ledsen. Va sjutton ska barns lek och oförstånd drabba mig som vuxen för? Jag har väl inte gjort T något. Jag har iaf sms:at T och frågat om det är okej att vi kommer i morgon trots barnens osämja. Men inget svar ännu och hon brukar svara snabbt.

Nu kanske ni tycker att jag ska skita i T men jag är inte sån som blandar in fel saker och blir sur på andra vuxna när det gäller en sån bagatell. Vi som varit barn och dessutom flickor VET hur jobbigt det var att hålla sams när man var lite. Kilar kan leka 3,5,7,11 tjejer kan bara leka 2!!! Jag försöker få tjejerna att komma överens fler. Men nu är det ju stopp från T:s sida. Så då gick det ju inte nu heller.

vad fan ska jag göra/säga? Jag vägrar sjunka så lågt och bli osams med vuxna pga barnen. Jag täkner inte undvika pga barnen. Få se vad hon svarar. Jag som hoppades på en trevlig midsommar med trevligt och roligt sällskap. Fy vad jag hatar högtider :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0