Tråk, tråk

Samma visa varje dag, händer inget som får stämningen på topp. Jag börjar tröttna på lediga dagar nu. Jag vill ut å träffa människor. Slippa laga mat två ggr om dagen och slippa fundera vad vi ska hitta på. Igår var jag istort sett hemma hela dagen, var bara å drack en kaffe för lunch och en vända till ICA. Idag så har jag varit till stan och pantat burkar så vi kunde köpa lite godis och besökte en vän och drack lite kaffe även där. Men jag vill och behöver att det händer något. Tacka vet jag soliga dagar då kan man iaf sitta ute i solen och ha det skönt. Iof har det varit varmt idag men jag avskyr dystra, mörka dagar. Lite sol kikade fram vid fyra fem tiden men väl hemma så är det mörkt igen.

Lilltösen har redan somnat. Hon vaknade tre i morse och var pigg, men fick henne att sova/vila till kvart över fyra sen gick det inge mer. Som tur va så somna hon vid halv åtta igen så jag kunde sova en stund till på soffan. Har tittat på nyheterna mesta delen av dagen angående det hemska som hänt i Norge. Det är ju helt förfärligt. En tyst minut för alla döda. Men nu sover iaf tösen igen och jag hoppas hon sover till sex i morgon iaf så att hon vänder på dygnet igen. Jag är inte byggd för att börja vakna klockan tre nu när hon varit så duktig och sovit så bra på nätterna.

I morgon är det lillemans golfkurs igen, om det inte vräker ner regn. Men det får vi hoppas att det inte gör. Jag behöver andas lite annan luft och träffa lite folk. Så skönt att sitta vid golfbanan och kolla ut mot den lilla sjön och njuta. Och faktiskt så är inte alla golfare så snobbig. Till å med den mest näsvisa kan bjuda på ett smile och heja glatt. Skenet kan bedra. Men härligast är ju att få sitta där en riktigt solig dag. Men morgondagen ser grå och regning ut. Men lite regn har ju aldrig hindrat en golfare.

Få se om jag bokar in mig på golfkurs till nästa vår. Det skulle ju va kul att prova på. Och det kanske skulle vara ett intresse som passar mig. För då kan jag varva ner i fyra timmar under spelets gång. Nu i sommar så blev det ju inte av att jag gick någon kurs. Tid och pengar fattades. Skulle ju va ypperligt att få gå med någon som lär en privat. Iof kan ju äldsta grabben lära mig. Så vi får se. Och det allra smidigaste vore ju om jag träffade en trevlig kille som jag kunde spela med. Så vi får se hur jag kommer att få mitt gröna kort. För jag tror att det skulle vara en sport för mig, även om jag inte kommer tävla och inte heller kunna bli jätte bra. Men att slå en boll och lära sig reglerna och få ha intresset ihop med någon jag älskar och även med barnen skulle ju vara väldigt roligt. Så jag håller både tummar och tår. För just golf, att ha det som fritidssyssla, kräven nog att båda parter i ett förhållande har det som intresse.

I höst så kommer jag även att lägga mycket tid på träning. För jag vill och banne mig ska komma vidare och klara de fysiska testerna på polishögskolan! Så det gäller att träna hårt. Även där hade det varit trevligt att ha någon att träna med. Men det är ju lite lättare att hitta en gymkompis än golfkille ;) Nya löpaskor lär införskaffas. Jag ska nog ner på stan på måndag och sprinag lite löpband så att jag får rätt skor. Med dessa som jag har så får jag så himla ont i knät. Så det ska jag ta tag i. Jag känner ju att det är skornas fel. Och det är inte kul att vara stel och ha ont efter jag har tränat.

Den mesta av tvätten än invikt äntligen. Och resten an nedervåning ser hyffsad ut. Hallen upp är ett kaos då lilleman har sitt rum där och har envisats med att hällt ur ALLA sina leksaker i sängen och på golvet runt i kring. Så det måste jag ta tag i. Toaletten blev heller inte gjort igår. FAN jag fastnar bara vid datorn. Om någon kunde ringa så att jag får tummen ur att städa mer. Det är rogivade att gå å städa när man pratar i telefon. Det va gamla tider det.

Till hösten ska jag försöka få till tv rummet med lite färg, även lilltösens rum ska slipas, målas och tapetseras. Lillemans rum får någon annan fixa, inte mitt fel att det är en vattenläcka som borde ha lagats för ett år sedan. Så jag hoppas att pappas villaförsäkring täcker kostnaden för golv.

Nä göra lite nytta igen. Och se fram emot en ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0