Söndag

Idag sov alla barn länge förutom lilltösen som vaknade fyra i morse. Grrr måttligt road av det :P Men det va bara att gå ner och lägga sog på soffan. Försöker få henne att somna nu. Hör att hon liggeroch "pratar" för sig själv. Men somnar hon nu så är hon vaken en stund till ikväll så kanske hon sover längre i morgonbitt.

Helgen som gått har det inte hänt mycket. Försökt att städa lite här å var. Igår kväll så skura jag badrummet äntligen. Finns massor att göra. Men jag har ingen lust :P

"Det finns blickar, det finns leenden. Stegen du närmade dig mig med, bestämda men lite blyga. Det mogna sett som du har. Den ansvarsfulle personen som du är. Allt känns bara för perfekt med dig."

Var golf idag igen. Vi kom dit en aningens för tidigt. Den första jag ser är killens äldsta dotter. Hon söker kontakt och hejar. Hon kommer sen insmygandes till restaurangen där vi satte oss för att vänta. Sen försvann hon. Vi gick sedan ut på puttingreen och där kommer han gående emot mig och barnen. Stannar och vi hejar. Pratar lite om vädret. Jag känner hur jag skulle vilja skrika ut att jag vill ha en dejt med den mannen. Men gud så kan jag inte göra. Och som tjej så ska man ju hålla sig lite off och inte få visa nå intresse. Få se om han är nå intresserad, för då kanske han tar mod till sig och frågar mig. Jag fick mig en finurlig idé som jag tyvärr glömde bort idag. Tänke jag skulle fråga lite fint om hur jag får veta om golfen är inställd. Och då ge honom mitt nummer =) Det va väl inte en allt för dum idé eller...

Usch jag som är så himla otålig och avskyr att vänta. Jag har även en till liten idé och det är att säga lite fint till lilleman att han måste lära mamma att spela golf. Och då säga detta när mannen är i närheten. Eller säga lite fint att det var ju synd att jag missade golfkursen i år och att tiden varit knapp. Ja, nått ska jag nog komma på. Ska nog följa med till golfen på torsdag då stora grabben ska dit, om jag inte minns helt fel. Och då kan jag ju hoppas att han är där.

Själklart känner jag mig heldum som fått upp ögonen för denna man. Jag känner inte honom. Har säkert träffat honom och säkert pratat med honom, under de år som stora grabben spelat golf. Men inte sett honom på det settet. Men oftast är det ju så. Från början så var det hans minsta dotter som charmade mig och pratade som en tok. Sen så kom jag dit rejält bakis efter crusingenOch då jag parkerade bilen så körde han genom parkeringen ocg ställde sig snett framför mig. Både han och jag kom för sent. Han hejade, jag höll på ta av mig skinnjackan som jag hade haft på festen och satte på mig min träningsjacka som passade bättre på golfen. Jag tror det va då som jag fick en aha upplevelse. Jag vet att jag satt och slötitta ut mot puttingreen och då helt plötsligt så känner jag hur han tittar rakt mot mig och jag tittar upp och våra blickar möts. 

Men allt detta kan ju vara ren inbillning. Ja, inte det intresset jag fått då. Men att han skulle vilja något mer än bara vara en trevlig kille. Men jag får väl se om jag till hösten vågar ta något steg. Detta gör mig frusterad och jag tänker inte på annat. Va fan ska jag ta mig till???    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0