Slö och omotiverad

Så känner jag mig nu. Vill iof göra jättemycket, men så fruktansvärt omotiverad. Blir jag inne en hel dag så är det ännu värre. Så jag försöker få någon slags social kontakt per dag. För då känns dagen inte lika tråkig och lång. Och att det är tråk väder gör inte saken bättre. Försöker att städa hemma, men jag kommer inte riktigt igång. Resten av året så är det ju lördagar som är min "stor-städar-dag". Men nu när det är "lördag-hela-veckan" så är jag inte lika motiverad att städa.

Jag har iaf äntligen tvättat vinterkläderna. Inte för att de var direkt smutsig, då de var relativt nytvättad när jag plocka undan dem. Men nu är det gjort. Bara att hänga undan de. Sen har jag även bytt sängkläder i min säng. Så inatt kommer jag sova som en prinsessa, i mina rena lakan. Har även införskaffat mig ett till "dubbel-täcke" men för vinterbruk. Det låg i fyndhörnan på IKEA så det var billigt. Det jag har nu är som bollar i varenda sydd ruta och det är några rutor. Det nya täcket är ett duntäcke. Även lilltösen fick renbäddat idag. Dotra fick rent igår och hon städade även sitt rum, med hjälp av lillebror. Så nu är det bara grabbarnas rum som ska städas och bäddas rent. Stora grabben kommer även hem i morgon.

Jag längtar nog mer till hösten än jag vill erkänna. För sommaren är ju bra härlig med lediga lata dagar. Men att ensam genomlida vissa av dessa dagar så känns det som det kan få vara nog nu. Till hösten har jag iaf betsämt mig för att läsa klart mina två USKA kurser och kommer att fixa det så fort det går. Ser fram emot att få börja. 1 september så är första introduktionen. Jag måste bara sätta mig ner och kolla föräldrapenningen och hur och vad jag ska ha för ersättning till hösten. Eventuellt så blir det CSN till viss del och resten a-kassa. Ska väl ta mig i kragen och gå till AF någon dag och prata hur jag ska göra. Har iaf 170 dagar a-kassa kvar. Så jag klarar mig ett tag till.

Jag måste finna min motivation. Fast hösten är ju min motivationstid då det brukar hända lite mer grejer i hemmet. Min höst kommer att bli fullspäckad känns det som. Men just nu känns det helt okej =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0