Molnig dag

Efter sol kommer regn. Har ju varit någon dag med kanon väder. Såg lovande ut i morse, men nu är det molnigt ute. Var på en 1,5 timmes lång promenad i morse. Har gått tisdag och onsdag också. Köpte ju mig ett par nya skor i måndags som jag måste gå in. Har två veckor på mig att "reklamera" dem och få inlägg eller till och med byta ut dem. Skavsår har jag fått men inte nån värk i mitt knä än.

Just nu är jag typ ensam hemma. Lilltösen sover en stund till och stora grabben är på golf och borta över natten. De andra två är hos kompisar. Rätt så skönt nu faktiskt :)Borde ta tag i lite hemma-göra, orkar inte just nu bara.

Tycker det är rätt skönt med lite dåligt väder idag. Har även kommit på varför jag känner mig deppig då jag inte träffar folk. BRIST PÅ KAFFE! Jag som aldrig gör kaffe själv. Men nu måste jag nog börja dricka det när jag är själv hemma också. Idag hade jag kaffe besök iaf. Så dagens kvot är drucken. 

Längtar även till hösten. Jag tycker det är en mysig årstid. Behöver inte fundera på vad för kläder man ska ha. Utan bara klä på sig och gå ut. Och att det blir mörkare liiite tidigare är mysigt också. Jag måste nog försöka bryta min rädsla för att det lätt börjar brinna om jag har lampor och ljus tända. Dagens lampor och ljushållare är ju så mycket säkrare än förut. Men jag vet inte varför jag är så himla rädd. Lämnar inte lampor och ljus tänd med flit då jag inte är i närheten. Men som sagt dags att bryta det. Brinna kan det göra av bara kabeln i väggen eller kylen och spisen. Så i höst ska jag försöka våga ha en massa mysigt ljus inne i höstmörkret.

Att även ha en mysig karl att dela sin tid med, skulle vara helt underbart! Jag känner att krogen raggning inte är något för mig. Jag träffar hellre någon nykter och kan bygga upp det från vänskap till kärlek. Men vart finns han? Kan det vara den där killen på golfen? Är det någon annan? Jag förstår ju att fyra barn kan skrämma. MenBlir man förälskad så har väl inte det någon betydelse? Eller? Mina barn är ju självgående och man kan göra så mycket roligt med dem tillsammans. Det är ju lilltösen, men hon kan ju charma iaf ;) Ja vi får se vem som finner mitt hjärta. Jag kommer inte älta och fastna i en person utan låta det vara och tiden och ödet ha sin gång.

Jag får hålla ögonen öppna och om tillfället ges lägga in en stöt. Den som vinner mitt hjärta kommer inte att bli besviken. Lät lite egoistiskt. Men finns kärleken där och en grym tvåsamhet så ger jag allt om jag får det samma tillbaka. Alla har sina egenheter och blir man ett par så ska man våga tala om vad man tycker och även acceptera att alla människor är olika. Prata, prata och åter prata är a och o i ett förhållande. Inte älta och gå runt och sura. Aldrig lägga sig osams eller sticka när det inte passar. Att bry sig och bli ombrydd (heter det så?) Kärleken övervinner allt sägs det. Och om det är sann kärlek så är det så.

Så nu längtar jag och väntar på den stora kärleken. Och jag hoppas han kommer snart nog. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0