"Lön" i måndags ...

... slut idag! Det känns ju jätte bra ... eller inte. Har blivit nå fel ännu en gång med dragningarna från konto. Semester och handla på kort funkar tydligen inte för mig i år. Har inte helt slut men 1500kr + 1250kr men det fattas 220 kr till ena kontot för att täcka lånet. Så på 1500kr ska jag klara mig i fyra veckor. Inköp av presenter till lilleman, blöjor, mjölk+bröd några ggr i veckan, bensin och godis till helgen. Detta känns inte lockande alls. Hade plander på att åka till Leksand sommarland. Men det kostar 290x4 + mat och bensin så det blir nog inget av. Om jag inte kan lura med mamma och pappa, pappa brukar bjuda på inträde en gång om året eller då tillfälle ges.

Men jag får helt enkelt sälja av lite prylar. Måste lägga in nya annonser på blocket. Ska bla sälja fler klädpaket och göra det mer tydligt med bättre bilder i annonserna. Sen två skolböcker, skor och kitty vagnen blir också ut på annons. Jag använder den inte så då räcker det med den vagn jag har. Har ju massa skrot i källaren också. Och bokhyllan blir också till salu, funderar på köksbordet och skänken också. Inte så kul men jag måste ha pengar för att överleva. Jag har iof barnens fond med 10000kr på. Men det känns inte rätt, även fast pengarna är till för att användas då det gäller barnen. Funderar även på att sälja fyrhjulingen som inte används. Men jag kommer max få 7000kr för den. Har även en oöppnad Tromsö undersäng som jag fått, kostar ny ca 500kr eller nå sånt så den får jag inte så mycket för. Den är ju bra att ha bara lilleman får sitt rum och kan ha den under sin säng.

Fan, tårarna började rinna i morse efter att jag förstod hur det låg till. Min bror skulle komma förbi på frukost. Så jag lära hålla tillbaka. Hade säkert fått lånat av honom. Vet ju aldrig när jag kan lämna tillbaka. Detta var verkligen ingen rolig semester. Och jag vet att jag måste skärpa mig med att handla onädigt!!! Men om jag skulle räkna ut hur mycket pengar på kläder och nöjen jag skulle kunna lägga in i min budget, då använder jag mindre till det. Det pengarna går till är mat/hygien och bensin. Mitt nöje denna månad har gått på 400kr. Förra månaden var det 200kr. Kläder ca 500kr. Har handlat för 350kr kläder nu. så jag vet inte egentligen vad det är jag köper mycket av?!?! Hmm det ser ju så bra ut i excel kalkyl, sen spricker uträkningen så fort det gått nån dag. 

Jag skulle behöva ett lån på 20000kr för att kunna betala igen alla krediter. Och sen så skulle jag inte sätta mig där igen. Har sagt så några gånger förut. Och då har jag inte ens varit i närheten av där jag sitter nu. Iof är det ingen risk att pengarna går vidare till inkasso eller dyligt. Men det känns skit att inte kunna unna barnen en skön sommar. Få se om jag vågar ta tag i det och fråga om någon hjälper mig.

Iof så är jag inte i närheten av vad andra har för problem. Men just nu känns det verkligen fördjävla skit!!!

Stockholm får vänta till den 20e augusti. Känns ju hemskt att säga, nu när pengarna nyss kommit. Men allt löser sig på nå vis. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0