Dagarna går...

Ibland går dagarna fort ibland långsamt. Men när en vecka har gått, så har den verkligen gått tokfort. Idag har dagen varit lång, likaså gårdagen. Söndagen var mest seg efter en kväll på krogen på lördagen och ett besök till en djurpark med de tre små barnen och deras pappa. Stora grabben har åkt på semester med sin kontaktfamilj. Så han har det jättebra.

I byn så är som sagt dagarna lite si så där. Pengarna har sinat och j*vla ica i byn har dragit pengar för sent så mitt konto hamnar på minus 2 ggr på en vecka!!! Jag som skött detta i över ett år och sett till att vara noga så inte någon affär missat dragning. Men nu i semestertider så har det tydligen smygit sig in sena dragningar iaf. Jag hade pengarna på mitt servicekonto men det märker ju inte banken av. Så nu f*n får ica sköta sitt!

Funderar på att sälja min nya Kitty vagn. För det första använder jag den inte så mycket nu. Och sen så behöver jag verkligen pengar. Men få se ur jag gör... Ska även lägga in annonser på nytt. Måste bli av med mer kläder, har ingen plats för dem.

Sen så sprudlar mitt huvud av ideér igen =) Men tyvärr så finns inte orken här än. Men har iaf flyttat ut kökssoffan och vänt på bordet. Vill måla bordet vitt införskaffa två vita Ingolf barsolar till min bänk i köket. Även en vit Ingolf barnstol vill jag ha. Två tavellister till köksväggen och en ny kökslampa Kroby med två skärmar till ovanför köksbordet sen ska jag flytta den enkla Kroby lampan till ovanför bänken där barstolarna ska stå. Hallen ska få ett till Hemnes skoskåp, fast det högre än jag har och en vit Hemnes stor spegel bredvid där. Ska även försöka få någon att lacka hatt och skohyllan som jag har, även det ska bli vitt. Hallen uppe ska bara ha en stor matta, min Tomelilla fotölj och det nya brickbordet från Rusta som jag just införskaffat. Även en pockethylla ska upp på väggen och en lampa ska upp på väggen. Tv-rummet har fått en ny maskros lampa och en Annika skänk står i garaget och väntar på att bäras upp. Bokhyllan ska bort och ett vitt glasvitrinskåp ska dit istället även några tavellister och två hyllor ska upp. Och tro nu inte att allt kommer va vitt, utan soffan är ju beige, filtar, kuddar, gadiner och ljus/ljuslyktor byter färg ibland. Självklart så har jag ju tapetsering och målning att göra. 

En till dröm är att måla hela källaren vit och få ett mysigt tv-rum där med två korgshaslonger (stava) och ett litet bord där emellan. Men just nu är detta en dröm. Prio ett är ju grundgrävning innan källaren kan fixas :( 

Har ett litet projekt som jag samlar ork och lust till och det är att måla utemöblerna vita. Kom på att jag har lilltösens rum att fixa också. Men det är inte jättebråttom med även om det vore väldigt skönn om det blev klart. 

Men nu ska jag fortsätta drömma. En dag kommer orken och pengarna så att jag kan greja till detta =) Jag vet iaf hur jag vill ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0