Ännu en dag

Händer inte direkt mycket på dagarna. Men sen sist så har jag iaf påbörjat förändringen hemma. Jag va in på IKEA och inhandlade två barstolar till köksbänken, en lika stol till lilltösen fast mindre och även en kökslampa med två skärmar. Så det jag har kvar är att sätta upp lampan ovanför bänken. Skulle ju såklart velat haft bord och stolar vitmålat och tapeterna bytta. Men sånt väntar jag med till hösten.

Dagen idag har betsått av ingenting. Tröstat en upprörd vän. Gud vilka idioter det finns! Sen har jag plockat lite, damsugit, fixat lunch och tvättat lite. Men gud va trött jag är på allt vardags-göra nu! Jag vill ha något att göra, som tillför något till mitt liv. Jag älskar mina barn över allt annat. Men jag måste få göra något för mig själv. Jag finns ju ändå här för dom 24 timmar om dygnet.

Till hösten så blir det en blandad kompott av göromål. Bla så har jag till 99% bestämt mig för att läsa de två kurser som fattas för mig innan jag får kalla mig för undersköterska. Ja jag veta att jag sagt att jag inte vill förut. Men jag måste ha något att falla tillbaka på så att jag kan få jobba extra på sjukhuset. För det är enda stället som USKA jag skulle kunna tänka mig att jobba. Har jag tur så får jag en bra praktikplats genom den ena kursen. Det får bli på det här viset till hösten. Få se om jag tackar nej till någon av högskolekurserna. Har sökt 5 stycken varav tre är på distans eller om till å med alla var det. Men få se hur mycket jag hinner med. Men som sagt, får se till hösten hur det blir. Huvudsaken är att jag får något att göra. För annars kommer jag bli deppig och sova hela dagar när barnen är på skola/dagis. Och det varken orkar eller vill jag vara med om en gång till. Det tär verkligen på mig att vara trött och sysslolös. Och praktik det vill jag ut på. Helst som undersköterska på förlossningen. Men bb eller barnkliniken skulle jag även kunna tänka mig. Och att få vara på provtagningen någonstans. För då blir man en hejjare på att ta prover på människor sen.

Så jag ser fram emot hösten nu. Inte för att jag längtar. Men det ska bli en spännande höst.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0