Söndag sägs det

Söndag idag och alla var upp klockan åtta, förutom dotra som sov till nio. Har faktiskt börjat känna mig piggare på mornarna nu. Eller piggare och piggare, det känns lättare att kliva upp.

Igår hade jag nån konstig ångestkänsla i kroppen. Kunde inte komma på om jag sagt nå konstigt till någon, om det var det som gjorde det. Fast den kröp på mig efter att jag städat av hela nedervåningen i går morse och vardagsrummet blev typ tomt. Knepigt det där. Men det var inget som störde mig resten av dagen.

Vi har iaf lämnat bort en katt, våran långhåriga. Och hon trivs i sitt nya hem. Jag och lilltösen var och hälsade på i fredags. Blev massa kaffe och även lunch innan vi gick hem. Fick även med dottern hem, då hon inte ville följa med sin mamma till stan. Så det blev kaffe igen när hon kom och hämtade henne.

I fredags så satt vi och prata om att träffa någon. Och om "rötägget" och hur man tänker. Hon har ju träffat någon. Och vistt hon är en sån som rusar in i ett förhållande och det kan jag ju inte påstå att jag gör. Allt ska ju analyseras sönder innan jag kan hoppa på ett. Men iaf så börjar jag ju så klart fundera vad det är jag vill ha (ännu en gång) Det är så klart skönt att vara ensam, men alla behöver någon. Jag tror det är enklast om jag träffar någon som antingen inte har nå barn men är van vid barn, har tonårs/vuxna barn eller att han är ensamstående. Det sistnämnda är ju väldigt sällsynt när det gäller killar. Hon hade ett tips, med gud så tragiskt. Men allt har sin tid. Och jag måste nog börja ut och kolla läget lite. Hmm, kanske var de funderingarna som fick mig att känna ångest på lördagen...

Igår blev det som sagt städa, tvätta och en sväng till min bror med familj. Lilleman har tjatat i en vecka om att få åka dit. Min bror lär ju inte överentusiastisk men det gick bra att vi kom. (Fick iaf bekräftat i fredags att svägerskan alltid varit lite knepig och handfallen). Vi blve kvar till halv fem, sen blev det IKEA och handla lite ugnsformar, en ram, lampskärm och glass skålar.

Idag blir det ev hälsa på katten då barnen vill se hur hon bor. Sen lunch och klockan tre blir det gymnastik för dotra. Stora grabben ska med sin kontaktfamilj och kika på husvagn. Sen lite mer tvättande, jag försöker peppa mig själv att sätta igång och vika ALLT rent som är i tvättstugan. Men jag har inte övertalat mig själv riktigt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0