Roliga söndag

Riktigt tråk-dag idag. Lilltösen har antagligen ont i örat. Hon har även varit täppt i näsan i en vecka, så jag antar att öronvärken beror på det. Lite feber och runnit lite i örat har det gjort idag. Men febern är bara positiv, då den tar bort skiten. Så hon är nog frisk till veckan. Annars så har helgen varit riktigt tråkig igen. Blev ju inte som jag planerat men det går nya tåg.

Första natten sen lilltösen föddes, som hon har varit jätte ledsen och otröstlig. Så hon fick sova i min säng. Jag skulle aldrig orka med en sån bebis nu. Kände att jag hade inte ork att höra gallskrik mitt natten. Men lite ipren och sova med mamma det fungera jättebra:) Och nu ligger hon också och sover för tredje gången, minst, idag.

Men shit va fattigdom och elände inte är kul. Jo jag vet att det finns dom som har det sämre. Men just nu äger jag 30 kr till på torsdag. Och inte nå mat i frysen, då den blev förstörd förra veckan. Känner mig inte så stolt som mamma när det är så här torftigt. Har ju pasta och potatis hemma iaf. Och det kommer jag ju ganska långt på. Men på fredag blir det nå god mat. Men jag tänker INTE slösa på en massa onödigt. Har redan extrautgifter till dotras vinterkläder och vitaminerna och min bror ska ha 2000kr av mig som jag lånat till mat/blöjor/välling/bensin/gymkort och mammas middag. Men han får 1500kr nu så får han 500kr nästa månad. Det är bara pengar, huvudsaken vi får vara friska och får äta oss mätta och att vi har hela och rena kläder. 

Jag har iaf börjat läsa Historia A eller jag börjar på riktigt på tisdag. Ska bli skönt att få den klar så att jag har den. Ska fixa så jag får göra Engelska gramatikprovet snart med. Har inte ens fått reda på resultaten från mina inlämningsuppgifter. Jag och engelskaläraren vi går inte ihop. Det är som det är, alla kan inte gilla varandra.

Ska väl fortsätta tråka vidare. Åkte iaf skridskor med de mindre igår. Och gymmet blev det en tur till i torsdags. Körde riktigt hårt med vikter och doningar. Så det känns skönt i armar, bröst, axlar nu. Så i början av veckan blir det dit igen. Ska ordna detta på nå vis.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0