Mitt 2010

Året började hos min gravida medsyster. Där vi under kvällen ätit god mat, men glömde förrätten. Sen så började jag skolan igen. Ultraljudet i januari det med. Och ett ångestfyllt meddelande till min pappa om graviditeten. Det var nog det värsta som hände under året som gick. 

Dagarna har gått utan att det hänt så himla mycket. Mest väntat på att lilltösen skulle komma. Så våren blev homla lång. I maj exakt en månad innan tösen föddes, så var vi på skolresa till Uppsala. Hann med invigningen av nya Pizzerian dagen innan tösen föddes. Förlossningen var absolut det bästa som hände mig 2010! Just nu känns det så overkligt att jag fått ett barn till. Men allt känns ändå så väldigt rätt. 

Hösten började jag i skolan igen. Men tvingades avbryta då jag antagligen gick in i väggen en sväng där. Eller iaf var på god väg. Fick beskedet om att vi tvingades genomgå vaccinering mot hepatit b. Så det var nog det som tog kol på min hjärna. Men nu känner jag mig helt återställd. Och mer taggad på livet än jag varit. Men jag saktar ner så fort jag känner att jag behöver. 

Hösten har annars varit rätt så seg. Lite ledsam då vissa saker gått emot mig på ett tråkigt sätt. Fick iaf min 30 års fest som jag ville ha den. 

Vintern kom med massa snö. Först gillade jag det inte alls. Men nu känns det ganska skönt. Så länge det inte är slask. Så året avslutades med massor av snö i min säng med tre av barnen, men bara lilltösen vaken kl tolv.  

Nu är det nytt år med nya tag. Detta ska bli mitt och barnens år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0