Lördag ännu en gång

Helg på helg på helg. Fördelen för mig med helg det är att jag slipper kliva upp och skicka barn till skolan. Det negativa är ju att det oftast inte finns så mycket att göra. Dagarna går ut på att få dagen att gå så att jag får gå och sova. Inte direkt normalt, men är man utan någon att mysa med så blir det lätt så. Och tyvärr så kan jag ju inte direkt påstå att mina barn gillar dessa helger heller. Men någongång blir det väl ändring hoppas jag.

Denna helg har iof varit rätt olik eftersom lilleman va på kalas igår halv fem till halv sju. Och dagen bjöd på rally och sedan ett kalas klockan två. Och vi blev kvar ända till sju nästan. Så nu har vi nyss ätit och det blir väl nå halvmys med melodifestivalen.

Jag gillar inte denna trista ensamhet. Jag vill inte ens va hemma. Men som sagt eftermiddagen har bestått av en massa skitsnack med gott sällskap. Skänkte bort en hel säck med kläder, känns skönt att bli av med lite så slipper jag bekymra mig vad jag ska göra med skiten. Har även satt ut en massa barnsaker på blocket idag. Vill bli av med allt och så klart få in lite pengar.

Nu blir det mysstassen på sen liiite choklad och tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0