Längtan

En längtan bor i mig. Både en längtan bort och en längtan till trygghet, värme och kärlek. Ibland funderar jag hur det skulle vara OM jag inte hade barnen. Vad skulle jag göra då? Vem skulle jag vara? Jag tror att jag skulle varit ingenting faktiskt. Jag vet inte vem jag är utan barnen. Men ibland skulle det få vara skönt att få längta och sakna. Visst det är jätte tomt när jag är ensam hemma på dagarna. Men att få vara ensam en längre tid. Först skulle jag nog bli apatisk och bara sitta och inte göra så mycket. Sen skulle jag nog städa upp överallt tills det blev kväll. Sova en hel natt i sträck skulle jag nog inte göra första nätterna. För att vakna någon gång mellan tre å fem det gör jag nog. Men vad skulle jag göra den nya dagen??? Inte köra till skola/dagis! Ingen städning! Inte en massa tvätt! Bara få tänka på mig själv. Göra det som faller mig in. Men vad är det? Våldgästa mina vänner. Gå hem till det tysta, ta nå att äta, mata katterna, sitta vid datorn, sen sova. Men nästa dag då? Jag har ju gjort allt redan...Mata mig själv och katterna, slänga i en tvätt, plocka ur disken. Vad skulle jag göra på helgerna då? Sova till tre, ut på krogen följa med nå halvtaskigt ligg hem. Ja, jag vet inte hur mitt liv skulle se ut faktiskt. En helg då å då skulle inte skada. Men annars är jag rätt nöjd med min tillvaro.

Längtar ju efter kärlek då förstås:( Vill ju ha någon att mysa med på kvällarna, mornarna, helgerna, vardagarna, innan jobbet, efter jobbet. Äta god mat med, äta vardagsmat med, frukost i soffan, frukost på alltan eller varför inte vid köksbordet. Någon som älskar mig och vill och vågar ta hant om barnen och vara en hel familj med oss.

Längtan, saknad, kärlek, värme, trygghet

Även om jag längtar efter ensamhet just nu så är mina barn det mest fantastiska som finns. Men bara liiite egen-egentid skulle inte sitta fel. Att sitta och vänta på att hämta barnen klockan ett det är inte egen-egentid. Och inte att lämna Lilltösen med sin pappa hos farmor för att gå till skolan två timmar heller. 

Det löser sig nog   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0