Länge sen

Var ett bra tag sen som jag uppdaterade här känns det som. Men kände att det var dax igen. Jag har haft mycket mer energi än förut. Jag tror det beror på mitt vitaminintag. Förut så ville jag bara hinna klart för att få sätta mig vid datorn igen. Nu sitter jag och funderar vad nästa sak jag ska göra. Visst slappar jag till nu med. Men inte alls lika seg och trött känner jag mig.

Huvudet sprudlar av ideér men jag vet inte vart jag ska börja. En sprudlande nygammalbekantskap vill hjälpa till och måla. Eventuellt så ska vi även måla lite gamla möbler. Mycket roligare att göra saker tillsammans ju. Men vi får se hur det blir.

Gud så skönt att bara få vara. Ha lite kaffe främmande från olika håll och även åka iväg på en snabb kopp. Jag känner inte alls samma "behov" att sitta hos någon en hel dag för att slippa vara hemma. För nu känns det faktiskt skönare att få komma hem. Börjar känna en ro i kroppen. Känns lite som puzzelbitarna börjar hitta sin plats även om de inte är ihopsatta och heller inte komplett. Men det hinns nog med. Skynda långsamt heter det ju.

Idag så har det varit öppnaförskolan det var riktigt trevligt. Inte så många där men lagomt skönt. Och inte en massa "tävling" om ditten och datten. Några veckor så har ljudnivån legat ganska hög. Inte i osämja men mer att vem som ska synas mest. Och då blir jag mer tyst. Kärringar i ett nötskal. =)

När jag hämta Lilleman idag så gick vi till rinken så han fick åka, dotra och en vän med dotter var med också. Sen blev det kaffe. Lilleman följde sedan med dem hem och var även med och åkte skidor med dom. Så jag antar att han kommer vilja åka varje vecka nu. Tisdag tävling torsdag träning. Kanske morfar kan ställa upp och åka med honom...I morgon ska dom iaf åka när jag är på BVC och på besök och dricker kaffe och snackar skit=) Ska även handla lite. Kanske gör det innan besöket tror jag.

Har även fyllt i min ansökan till PHS men inte skickat in då den ska kompliteras med simintyget som måste göras nästa vecka och personligabrevet. Senast 14 mars måste det göras. Det ska sen kompliteras med slutbetyg, högskoleprovets resultat som jag för den delen ska sitta och kämpa mig igenom den 2 april en hel lördag. Vet inte om jag ska träna inför det eller bara gå dit och göra mitt bästa såklart.

Nu blir det att bege sig till sängen. Stora grabben är borta hela helgen så bara jag och småttingarna hemma. Vi ska åka iväg på fika och lek i morgon efter skolan också. Så fika x 2 i morgon. Och eventuellt en tredje gång med.

Känns som det bara är kärleken som saknas nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0