Orkeslös

Just nu orkar jag inte mycket. Och då ha gnälliga barn samtidigt det är ingen höjdare. Försöker få dagarna att gå. Men det går segt när man är sur, trött och irriterad. Just nu orkar jag inte vara en toppen mamma, än hur mycket jag önskar att jag inte snäste av dem 7 ggr av 10. Har iaf fått två timmar av ensam tid idag. Men de två timmarna bestod av stress handling, hämta och lämna barn. Va på kaffe hos en vän sen. Skönt att bara va. Bakade lite julgodis, som typ tar slut på en kvart. Men jag har varit en "duktig" mamma och bakat med mina barn. Stora grabben är inte hemma i helgen. Och även fast han är till minst "besvär" hemma så har jag inte orkat känna efter om jag längtar efter honom. Jo igår kväll så kände jag att jag längtade. Men hinner inte ägna så mycket tid till annat än fundera ut mat, plocka, städa, tjata, tjata, TJATA!!! Jag orkar ingenting! Men vem är jag å klaga? Får jag ens klaga? Jag som satt mig ensam i denna sits? Väldigt sällan jag klagar faktiskt. Sist jag kände en väldigt stark längtan efter mina barn det var i slutet på maj. Jag hade varit på fest och bar tok-längtade hem. Men efter en hel sommar och höst med bara slentrian så blir man orkeslös och bitter.

Lilltösen och lilleman va hos farmor för att träffa sin pappa idag. HAN VA ETT VRAK!! Skäggig och ovårdad allmänt, sluddrade lite och va inte alls med. Jag sa vad jag tyckte. Han va till och med i så dåligt skick att han hade spytt tre gånger hos farmor. Så nu får det fan vara nog. Ska han komma på julafton så ska han vara pigg och vårdad. Sen är det nog!!! Ska han träffa dem nå mer sen så måste han ta tag i sitt liv!!!!

Jag vet ju att jag kommer få sitta ensam hela jul och nyår med barnen. Jag behöver vuxna omkring mig. Men inget att hoppas på. Ska väl inte gnälla, träffar ju mina föräldra och min ena bror iaf till jul.

Julklappsinhandlingen har gått skapligt. Dotra får sitt efterlängtade nintendo DS, ska komplettera med ett till spel. Lilleman får ett Wii med mario, slime, en metalldetektor och en hockeyhjälm. Stora grabben ska få headset, ett spel och pengar. Har även köpt en varsin sparbössa iform av en bankomat, varsin slimestressboll, en magisk penna, filmer. Lilltösen ska få en gunghäst, mjukishäst, städvagn. Så kvar att köpa är onepice till grabbarna ev till lilltösen, spelen som jag inte hunnit köpa än. Sen önskade lilleman sig en leksakstruck och ett inbrottslarm. Jag hoppas julen blir bra. Känner att jag iaf inte handlat ihjöl mig. Gjort det ganska enkelt för mig. Tyvärr kommer räkningen sen på barnens DS och WII men det tar jag så gärna så länge barnen blir glad. Ska försöka få tag på en tv åt lilleman att ha uppe i hallen. Vill inte gärna ha WII i tv rummet.

Ska väl försöka ta tag i lite mer här hemma. Eller om jag kryper ner i ett bad med dotra...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du får klaga! Man måste det ibland när inget funkar som man vill ;) så är det bara! Om du fick livet precis som du ville och ingen gjorde fel runt i kring (dom man får tuppjuck på) så skulle det vara för enkelt för dig å mig vet du väll ;)

2011-12-18 @ 22:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0