Helt vanlig tisdag idag

Mellandagarna kallas det visst. Men mig gör det detsamma. Hinner iof träffa dem som annars jobbar. Idag fick jag sovmorgon. Har goa barn som låter mamman ligga kvar i sängen en exra stund och tog till och med lilltösen med sig ner =) Klev upp strax före tio och tog mig en dusch så jag vakna till liv. Så började jag städa lite smått, tog det allmänt lugnt. Barnen åt frukost vid elva sen kom en vän och hämtade dotra och stora grabben gick till en kompis. Bara de två minsta hemma.

Kl tolv ringde pappa och berätta att mamma brytit armen. Så vi åkte dit. Pappa står och lagar mat i godan ro min bror läser tidningen och mamma sitter och håller i armleden. Min familj i ett nötskal. Ingen brådska där inte. Jag hjälpte mamma med kläderna och efter att pappa och min bror ätit så åkte dom. Ja, jag fick ju påminna pappa om att om mamma ska slippa opereras så får hon ju inte äta inom 12 timmar. Typiskt då nu när jag lagat maten som mamma tjatat om länge. Ja också våran familj i ett nötskal. Men nu är dom iaf på akuten, skulle väl bli operation snart nog. Pappa ska strax ringa upp och tala om nör det blir.

Jag och lilleman tog en tur t köpcentra idag och in på Hobbex för att inhandla en ny grävmaskin. Den han fick i julklapp släppte i ett fäste och nya skulle inte komma fören i mars. Så han fick lägga till 600kr av sina julpengar oh köpa en fjärrstyrd. Den andra va sladdstyrd. Denna är en exakt kopia av en grävmaskin och fungerar lika som en stor. Ja dock är denna i plast då. Men han är ännu nöjdare för denna än den förra. Få se vad farmor och farfar säger. Men inget vi kunde rå för att den andra släppte i fästet och de ninte skulle komma nya än på ett tag.

Barnene pappa hade tydligen varit t neurologen idag. Och han har eventuellt fått konstaterat epelepsi. Han "dog" ju för någon vecka sen. Det är ju alla droger och alla tabletter som gjort detta. Så han får väl leva med det.

Annars händer det inte så mycket. En kompis, killes kusin kan ju intressant... ja vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0