Dröm jul ...

"Få vakna bredvid en man som håller om mig och barnens steg i trappan och glädjen av att ha sett alla paket som ligger under granen. kanske jag får en julklapp av mannen i mitt liv och han en av mig. Det hör liksom julen till. Lite mysig musik, gemensam frukost och paketöppning. Lätt jul-lunch. Sen göra oss i ordning för resten av firandet då mannens familj, pappa, mamma, broder, broder med barn och tjej kommer vid halv tre tiden. Självklart så är det kalle anka kl tre innan tomten kommer kl fyra. Och då får barnen äntligen öppna alla paketen som finns kvar. Julmiddag med allt vad det innebär. Goda efterrätter med massa gotta. Barnen leker med kusinerna och sina julklappar. Och ett avslut på kvällen vid åtta-nio tiden."  

Inte mycket begärt. Men får se t nästa jul hur livet ser ut då. Årets julfirande va bra det med. Typ som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0