Dan före dan ...

På lördag är det julafton. Känns bra men tomt i hjärtat att inte få ha en man att älska och älskas av. Barnen är mest bara högljudda och jag blir bara super irriterad. Men jag hoppas att denna jul blir en bra jul för barnen. Eller jag vet att dom kommer bli nöjda och glada över det dom kommer att få av mig. Jag har nog uppfyllt deras önskningar plus lite till och egentligen inte en massa överdrivet. Klart det ska va massa paket på julafton. Men med fyra barn så blir det mycket.

Igår blev granen klädd. De två mellersta barnen fixade det medan jag åkte in till stan och hämta ut mitt betygsdokument. VG i människan socialt och kulturellt =) Och G i Vård och omsorg. Kunde ha fått ett VG men jag orkade inte sätta mig och fixa till den sista uppgiften fast att jag gjort nästan hela. Men ett G är jag nöjd med. Vet ju att mina praktiska färdigheter är mycket bättre och betyget från praktiken blev MVG av min handledare. Och shefen var mycket nöjd med mig och även övrig personal på boendet. Så att betyget blev G betyder inget negativt när jag vet att jag fått högre av andra =).

Jag har även fått mejl från chefen på förlossningen som ville ha in mitt CV. Och jag skicka in en ansökan till bemanningen på landstinget. Hon ville ha mitt Cv för att hon skulle kunna hålla koll på när min ansökan kom in och då kunna sålla ur mig i högen. Det kändes bra. Så jag hoppas att hon är nöjd. Det visar ju sig framåt våren om jag får nå sommarjobb. Tyvärr älskade barn så orkar jag inte vara hemma en hel sommar igen. Jag sliter ut mig själv. Vet knappt hur jag ska fixa jullovet. Men allt löser sig. Och jag håller tummarna för att jag får sommarjobb på förlossningen.

Jag kommer även ta tag i min träning igen. Läste en bra grej: Det är inte vad du äter mellan jul och nyår som betyder nå. Utan vad du äter mellan nyår och jul. Så med gott samvete så kommer jag äta vad jag vill i jul och den som vanligt ta tag i detta efter nyår. Jag ska ju söka till polishögskolan i vår igen för start våren 2013. Så nu gäller det att träna.

I morgon blir det an dag av finputsning av hemmet. Byte av lite soppåsar, tvätta nån maskin tvätt, en sista dammsugning och torka golven. Sen får det bli julafton. Ska också på två ställen och lämna julkort. Så bli inte förvånad om min bil svichar förbi ;) Kanske en rök...? 

Nu är Smurfarna slut. Överaskade barnen med lite godis, läsk och nya Smurf filmen som kom med posten idag. Och dom har nästan suttit still hela tiden. Nu är det go natt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0