Lördag

Ligger i soffan och slappar. Barnen är ute och leker men kommer in strax. Blir sista dagen dom kan leka länge innan det blir dags att vända på dygnet. Lilltösen sover, jag hoppas att hon sover hela natten i natt. Det har varit lite välling-stopp lite nu och då. Inte för att det stör min sömn. Men skulle va skönt att slippa springa ner och göra välling. Så ikväll blev det kvällsbad, välling och sist puff med ventolinen.

Idag har annars inte hänt så mycket. Varit till min pappa och fixat fakturor. Plockat ur bilen och lagat mat. Är väl vad min lördag har bjudit på. Igår hade jag middagsgäster om man kan kalla det middag när man äter mat halv nio. Men hemlagad potatisgratäng och fläskfilé bjöd jag på.

I morgon är det golf igen. Jag hoppas iaf att få se skönheten. Och jag hoppas på sol också. Så trist att behöva sitta inne och uggla en timme. Så inte har jag nå mer planer för morgondagen. Eventuellt åka till stan och sälja lite guld. Har några trasiga smycken som jag inte behöver. Sist jag värderade det så fick jag ett pris på 1300kr men det tycker jag va för lite. Det är värt 2800-3000 kr så jag tänker inte skänka bort det. Frågan är om jag ska smälta ner min förlovningsring eller om lilltösen ska få den sen... Är ju ändå hennes födelsedatum ingraverat i det, dock några årtal för tidigt, 1998. Men ändå lite ödets ironi att hon föddes på den dag som skulle vara våran 13:e. För dotra ska få mitt halsband som jag har nu, ett hjärta med en röd sten i och nån ranka på. Jag har nog burit det sen jag va 15 år med några uppehåll. men inte är det många. Det halsbandet är jag. Så då vill jag att lilltösen ska få något som en gång i tiden betytt något för mig. Jag kan ju annars göra ett valfritt smycke av den till henne och använda den vita sten som sitter i en gammal klackring efter hennes pappa. Men får se hur det blir. Har ju några år kvar att bestämma mig.

Nä nu blir det att ropa in barnen sen varva ner dem som brukar ta 1-2 timmar. Ska försöka läsa lite bok också. har börjat på två "Blondie" och "Men vi knullar ju ändå inte" Så få se vilken det blir av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0