Det var inte igår.

Livet rullar på. Barnen har ÄNTLIGEN börjat i skolan. Jag börjar på torsdag nästa vecka med kursintroduktion på mina två ämnen. Men jag är skriven från den 5:e då lektionerna inte börjar fören den veckan och jag annars inte skulle få fullt studiemedel. Ska bli så skönt att få börja skolan igen. Och jag längtar efter praktiken (bara jag får ett bra ställe). Jag vill vara inom landstinget på BB, förlossningen eller barnkliniken gärna neonatalen isf. Så jag ska sträva efter det. Annars kanske jag avslutar det hela och blir arbetslös och söker mig praktik genom AMS istället. Men jag vill verkligen inte gå på a-kassa. Men som sagt jag väntar och ser hur det hela artar sig.

Lilltösen har testat sig för mjölkallergi, celiaki(gluten) och några andra olika födoämnen. Så få se vad det visar. Jag kör till största delen mjölkfritt nu. Hon har ju haft kolik, kräkts, astma, magen spökar, utslag på kroppen. Och allt detta har typ ingnorerats från bvc och barnkliniken innan. Jag har ju varit iväg och testat djur och mögel allergi tidigare. Men inte så att dom slog ihop alla symtom och fatta att det kunde va mjölk. Då läkaren sa det så gick det upp ett ljus för mig. Jag har läst för längesen att bla astma och utslag och kräkningar kunde va mjölkallergi. Så himla konstigt att ingen annan kunnig reagerat. Hon har ju varit så här sen hon va iaf 1-2 månader. Men nästa vecka får jag svar.

Va och beställde pizza idag. När jag hämtar pizzan så följer alla mina barn in utam lilltösen. Och ögonen blir stora på pizzagubben. Han börjar babbla om vad jag jobbar med. Och vad jag ska göra. Sen fick jag en antydan om att han tyckte jag skulle komma och servera i restaurangen. Men han pratar ju så dålig svenska så jag fatta inte riktigt. Jag sa iaf att jag inte vill jobba bland massa fylltrattar och att jag ju faktiskt ska jobba med något som motverkar massa supande. Då börja han prata om varför dagens kvinnor har blivit som männen och måste jobba. Och att kvinnor ska vara hemma och föda och fostra barn och ta hant om hemmet. Jag bara fnyste och tala om att jag minsan inte är en kvinna som vill gå hemma och laga mat, städa och bara fostra barn. Jag fick tyst på honom iaf =) Han har säkert trott att jag är en hemma-mamma eftersom jag har "många" barn. Men där hade han fel. Kändes skönt att ge honom en näsbränna. Och jobba där det skulle jag nog inte klara. En massa karlar som ska sitta och betrakta minsta lilla man gör. ALDRIG I LIVET!!!

Nä nu blir det lite tv och godis. Snart är det äntligen sov dags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0