Ännu mer sol

Dagen börjarde halv åtta i morse då lilltösen tyckte det var dax att vakna. Men med sol ute så gör det inget att få kliva upp så tidigt trots att barnen har lov. Blev bara till att slöa lite sen en lång och rask promenad på 5 km med sällskap. Riktigt trevligt:) Lilleman var med han också och cyklade med. Stora grabben äntligen frisk efter att ha legat med hög feber hela helgen. Men istället är lilleman lite hänging och ingenting duger.

Dotra har varit hos en kompis hela dagen och så ska hon få sova kvar. Jag och lilleman va till stan en sväng och lämna tillbaka min andra jacka som det ärven var hål i. Så j*vla irriterande att båda jackorna var trasig och att jag inte märkte det på affären. Men nu blev det ingen ny jacka, få se om jag går och kikar i morgon igen.

Skulle ha behöva städa upp i hela huset innan sommaren komma på riktigt. Jag måste bara få tummen ur, å börja eller rättare sagt fortsätta. Fick nya gardinerna till köket idag och dom åker upp så fort jag städat klart i köket.

Nu blir det att lägga lilltösen och sen ta ett bad med lilleman. Kanske att jag ska ta mig ann en bok och läsa eller vänta på de jag beställ... Snart dimper "Varför gråter inte Emma?" och boken om Kungen, ner i brevlådan. Ser verligen fram emot att läsa dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0