Sverige i ett nötskal

Är det så konstigt att så många svenskar röstade på Sverigedemokraterna?!? Jag har inget emot att NÖDSTÄLLDA människor kommer till Sverige och får hjälp under tiden deras eget land är utsatt för hot pga krig, översvämmingar mm. Och att ge dem hjälp att när faran är över, kunna flytta hem igen. Självklart ska Sverige låta människor från andra länder komma hit och arbeta och bo, under förutsättning att de har ett jobb och en bostad de själva äger/hyr, precis på samma vis som majoriteten av svenskarna. Samma regler gäller ju oss om vi åker till Grekland under sommaren och jobbar. Vi jobbar och betalar vårat eget boende. När våra pengar är slut ja då är det dax att åka hem. För det är ju inte mer än rätt. För det är ju en självklarhet vårat land då ska hjälpa oss. Och skulle det strula till det så handlar det om sunt förnuft och vardaglig hjälpsamhet, att man ger och får hjälp över landsgränser. Men varför är Sverige så rädd för att dämpa massainvandringen? Vi är väl inte rasister bara för att vi vill att vårt eget folk först och främst ska ha det bra. Det behövs ingen arbetskraftsinvandring, för det finns ju inte ens jobb till oss som redan har ett svenskt medborgarskap. Hur tänker de som styr då? Stoppa invadringen till dess att Sverige har kommit på fötter igen. Så att bidrags Sverige kan försvinna och att vi hinner få upp en bra ekonomisk balans och kan ha råd och tid att ta hant om de utländska medborgarna som kommer hit i nöd. Den enda hjälp som finns när de kommer hit är först och främst en förvaring sen flyttas de ut till lägenhetsområden och får sitt bidrag men de intregeras inte i samhället för de grannar de får kommer även de från ett annat land. Och då människor från så många kulturer samlas på ett ställe så uppstår bråk pga missförstånd och att många kommer från olika kulturer, de har sina egna seder mm. Jag tycker att då de kommer hit, så ska Svergies lagar och regler följas. Samma sak gäller ju oss när vi besöker ett annat land. Vi åker ju till andra länder för att bla uppleva en annan kultur och då följer vi ju deras seder och bruk. Alla har inte ett val om vart de ska men jag tror att många flyktingar vill till Sverige, för vårat land har ett rykte om sig att vara ett öppet land och ett fritt land. Och att de kan bete sig hur som helst utan att bli hårt straffad. Skulle de få ett straff så får de ju gratis mat och boende under tiden. Det är ju bättre mat i fängelset än på förskolor och inom älderomsorgen. Man kan inte heller jämföra denna invandring mot den stor arbetsktraftsinvandring som uppstod under industrialismen. För då behövde Sverige massos av människor som kunde arbeta. Sverige var ett rikt land. Men nu känns Sverige fattigt. Nä jag är inte fattig. Jag har det bra så att jag klarar mig. Men jag är långt ifrån rik. Jag vill att politikerna vaknar och resten av de trångsynta som tror/vill att Sverige ska ta in alla flyktingar som vill/behöver komma. VI som redan bor här behöver hjälpen först! Att ta hit flyktingar som ändå inte får någon hjälp. Det hjälper ju ingen. Jag är absolut inte rasist, jag tycker om Sverige och vår kultur som är ett hop polock från andras kulturer. En liten tanke : Stor invandring, nytt parti med bara invandrare, vart har Grund-landet Svergie tagit vägen då? Kommer Den svenska befolkningen att raderas ut? Svergie är ett litet land. Varför är inte Norge ett rasistiskt land, när de väljer att ta in så få invandrare? Nått att tänka på.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0