Omlumlande dag

Igår när jag var på väg att åka till dagis, så kom två tanter från socialtjänsten och fråga efter barnens pappa. Som om han vore här varje dag. Jag sa som det va att han endast varit hit två ggr i år eller iof sen han flyttade 14 november. Men iaf så sökte dom honom i uppdrag från smittskyddsläkaren i stan. Ja, dom ville inte tala om det fören jag sa vad jag redan viste. Men dom ville iaf ha kontakt med honom och undra även om jag möjligtvis viste vart han kunde vara. På vägen in t stan fick jag tag på ett nummer och adress som han ringt ifrån så jag lämnade de uppgifterna. Fick även rådet av soc att kontakta chefsöverläkaren i stan. Klockan 11,20 ringde HC upp, jag talade om vad det gällde och hon viste då hon slog upp min journal, vad det handlade om. Kopplade mig till min HC och hon skulle fixa tid så vi, jag och barnen, kunde komma så fort som möjligt och ta prover och vaccinera oss mot Hepatit B. Så klockan ett, efter att ha varit ut t byn och hämtat barnen på skola och dagis, så var vi på plats. Kändes som dom rensat hela HC för att vi skulle komma. Var typ som "Här kommer familj Hepatit". Men allt gick bra. Efter lite tjat och telefonsamtal, fick vi komma till barnkliniken i storstan, för provtagning på lilltösa och de gav henne även sprutan. Deras pappa skrev förlåt mm men jag undrade bara hur dum i huvudet han varit/är. Går inte att föra en normal diskussion med honom då han inte är normal. Han ringde igår kväl och tyckte jag va dum som tog det så allvarligt. Men OM lilltösa skulle va smittad så är det 90% risk att hon får en livslång Hepatit B. För på spädbarn brukar det bli så. Nu är ju risken minimal eftersom vi inte haft nå umgänge med pappan sen i september. Jag tog prov i slutet på november iom graviditeten och det var negativt. Så är detta prov som vi tog nu, negativt, så är det till 99% chans att vi inte smittats. Men fan jävla idiot. Hoppas svaret kommer innan jag fyller. Som tur e så ligger jag inte  med mina vänner och inte är jag i kontakt med deras blod heller. Så alla kan känna sig lugn! Det tragikomiska i det hela är ju att jag sagt ifrån mig ett av barnvaccinen till lilltösa, som det har diskuterats kunna ge autism, tänker då på mina andra barn som har sina problem i autismspekrat, inget allv allvarligt iof. Sen läste jag i morse att hepatit B vaccinet kunde ge MS fast det va ju också omdiskuterat. Som tur är, så är ju varken autism eller MS dödligt så skulle det bli så ja då är det så. Men jag ska nog inte ge lilltösa det andra vaccinet ändå. Få se om hon slipper allt krångel med personligheten, humöret, ångest mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0