Vad ska man säja...

Känt mig pigg i två dagar nu. Och tur är väl det när barnens pappa är i sitt värsta tillstånd. Jag bryr mig inte OM han är tillsammans med någon. Men jag bryr mig om barnens mående och känslor. Dom är de viktigaste för mig. Och jag trodde de va det för pappan också. Eller jo jag vet att dom är det. Men va fan han låter sin sjukdom och sitt missbruk styra över sitt liv! Men nä jag orkar inte bry mig! Jag är INTE svartsjuk. Jag har mitt eget liv och det kretsar kring barnen och mig och mitt mående. Jag skulle aldrig kunna överge barnen för att få mitt eget liv tillfredställt. Nu vet jag även att OM barnens pappa skulle åka hem till sin egen lägenhet och sova där så skulle han komma ur sitt maniska tillstånd! Men hanlär ju inte göra det. Men det är upp till honom själv. Jag tänker även på hennes barn. Hur sjutton kan man släppa in en helt okänd människa som tillåts dricka när dom är hemma?!? Han har ju inte det bästa humöret om man säger så. Och om hon nu tror hon känner honom efter en vecka så har hon ju totalt fel. Konstigt nog så är han frutansvärt bra på att sätta andra, svaga människor i beroendeställning till honom själv. Nu var det längesen han hade det greppet på mig. Men jag vet ju även att han KAN vara en bra person, snäll, omtänksam. Men tyvärr så har hans dåliga övervägt den senaste tiden. Men nu utsätts iof inte vi för det. Men han blir ju så klart förvirrad i sina känslor när han blir höjd upp till skyarna av en person som knappt känner honom. Sen berättar jag vilket svek han nu gjort på barnen som ännu en gång stack till en ny person istället för att bli frisk. Han förstår inte vad jag säger nu. Han är inne i att det val han gjort är jätte bra för honom själv. Ja det kanske är så ett tag men det verkar inte så för då skulle han aldrig göra så här mot oss. Men jag skiter i vilket. Han borde gå hem och lägga sig, sova länge och vakna upp och fundera över sin situation. Vill han kunna ha ett friskt liv med både barnen och tjejen så kan det fungera. Bara HAN SJÄLV bygger upp en fungerande vardag hemma själv med sina egna barn först. SEN när allt sådant fungerar så kan han presentera tjejen för dom. Men det lär ta ett tag, tyvärr faktiskt. Men jag önskar att han förstod. Och jag vet, jag borde sluta reagera. Men gå tillbaka till er själv och se hur lätt det är att bli överöst av skit, sen får du inte säga flaskhals ens. Nä dax att göra något vettigt. Men så jävla fel i mitt resonemang kan jag inte ha!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0