Seeegt

Veckorna bara susar iväg och jag hinner ingenting! Sen är ju min ork inte på topp heller. Fan vad jag saknar min energi! Sen skulle jag vilja få egen tid att bara vila på. Varje dag är det någonting med barnen som är massa måsten. Föräldramöten, kvartsamtal, utvecklingsamtal, bup, vaccinering, läkarbesök, kalas, skjutsa hit å dit och hålla mig alert att hinna/orka med allt detta. Ja, ja jag bröt ihop och kom igen lika snabbt i fredags när det var dags för mass-vaccinering igen. Fick den sämsta tänkbara distriktssköterskan som va den mest opedagogiska jag mött på länge. Hur f*n tänker dom?!? Dom skickar in oss till en thailänds sköterska (som jag alltid trott, när jag sett henne där, att hon haft praktik som hjälpreda typ) Först så kan hon ju inte svenska hmm hade jag kunna trott nå annat, sen kluckar hon fram den svenskan hon får fram. Inte farligt säger hon, tar sprutan, först fel spruta då hon höll på ge dotras till mig, och riktigt hugger in den i armen på mig! Jag har då inte varit spruträdd på tio år minst men fan hon skulle kunna få den mest kaxige att bli det. Tur va så gick det fort. Men det va då fyra små vettskrämda barn kvar. Jag bad om ny sköterska. Men thailändskan envisades med att vaccinera lilltösa Aj vad det gjorde ont i mig när hon ännu en gång högg på samma mordiska vis, in sprutan i hennes ben. Då va det tre ännu mer vettskrämda barn kvar. På nå vis så övertalade jag dotra att ta sin. Gråtandes båda två så höll jag om henne. Men grabbarna va då inte lika lättlurad. Så efter en timmes övertalning och hörande på detta thai-kluckande halv-svenska så fick vi en ny tid till tisdag. Då får vi hon som gav de andra sprutorna. Sköterskan som kom och försökte hjälpa till, sa även hon att den andra hade en lite speciell stick-teknik. Och till den goa personalen på labb sa jag att det va den mest opedagogiska person jag någonsin mött och jag inte fatta hur dom tänkte när de satte henne att vaccinera oss. Och hon förstod min reaktion. Kan lova att jag ska gnälla igen och fråga hur dom tänkte. Barnen va ju helt inställd på att samma skulle göra det.

Annars så värker mitt huvud mesta dels fortfarande. Bara vänster sida och trycker bakom öga och pirrar i pannan och tinningen och blir kallt och varmt om vart annat. Kan vara en rekation efter sprutan eller så nå annat. Ska försöka komma ihåg att ringa hc i morgon. Äter iaf mina tabletter jag fick utskrivet förut för att slappna av. Sömnen är det iaf inge fel på. Kaffe och macka frukost blir jag bjuden på i morgon, Inte tackar man nej till det inte. Skönt att komma iväg. Nu tv och sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0