Måndag idag

Sover fortfarande i tv-rummet. Barnen tar kol på mig. Alla är upp i varann är vi ska sova. Och jag och dogtra kommer inte alls överens! *suck* Hon hånler bara när jag säger åt henne. Och då ryker det ännu mer ur mina öron! Men jag vet att det är för att hon blir ledsen när jag säger åt henne. Men hon ska inte tro att hon får bete sig hur illa som helst, utan tillsägelse. Jag vill ju att hon och jag ska få ha en fin mor-dotter relation. Men vi klaffar inte riktigigt. Jag älskar ju henne som en mamma gör. Men jag når inte fram! Klart hon söker min uppmärksamhet. Men det blir ju bara motsatt effekt som sagt. Jag ska försöka ta itu med det fort nog. Men hon tar verkligen musten ur mig och gör mig ledsen med sitt dumma sett.

Min pappa var snäll och ringde och fråga om han skulle komma fram och köra barnen till skolan. Så det tacka jag inte nej till. Lilleman skulle iaf vara hemma. Så vi hade en mysig morgon på golvet framför tv:n/´datan. Åt upp helgens godis, prata, titta på tv och han spela nå spel. Strax efter tio åkte vi till stan och klippte hår, hämta ut dop-tavlan, köpte skor för tillgodkvittot som jag hade på 1000kr har 300kr kvar. Klippte lillemans hår, stilig kille! Köpte en skelett pyjamas och en tröja till fotografen i morgon på dagis. Han fick självklart välja tröja själv.

Lilleman är i ¨nån jobbig trots. Han verkar inte riktigt glad heller. Han vill inte göra något, han ska helst bara vara inne. Morfar duger inte heller nu. Så jag vet inte vad det är med honom. Han har blivit en riktig gnällis. Gnäller om allt, inget duger, fast han väljer själv. Ja, inom rimlig gräns. Jag har aldrig försökt skämt bort barnen med saker när vi åker och handlar. De saker barnen har är julklappar och presenter. Men mycket vill ha mer. Men jag är ganska hård på att inte köpa massa extra. Typ tidningar med leksaker mm det får dom heller nästan aldrig köpa. Om de är sjuk eller på lov. Kan de få en tidning. Sen är det väl mst lilleman som fått nån liten graj, från automaterna eller så OM han varit duktig. Så det händer heller inte allt för ofta. Men det g¨år väl över. Kom på nu att jag glömde ta med honom till Maxi idag och prova overall. Men jag hade inte orkat med hans gnäll idag heller. Så det blidde kaffe och lite snick snack hos min käre vän istället.

Inte gjort mycket annars idag. Borde ha plockat ihop kläder till loppisen på lördag. Men jag har inte haft lust helt enkelt. Har till på torsdag på mig. Alla barn sover sen en timme tillbaka. Så jag ska väl ta och lägga mig här i min provisoriska säng på golvet och glo på tv:n till jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0