Iskallt!!!

En motor som styr utsläppet på ved pannan har gått sönder. Så nu är det väldigt kallt här!!! Har fläktar men mina barn tycker inte om för varmt, så just nu är de avstängda. Hoppas jag får det fixat till i morgon! Så typiskt att allt sånt här händer när det blir höst och vinter. Fukt problemet åtgärdat så då kom nästa. Fast jag har iaf tak över huvudet och klara av lite kyla. Alla sover i tv-rummet inatt. Så det känns helkonstigt, för sedan maj så har vi verkligen haft rutin på att gå upp och lägga oss. Huvudsaken vi inte fryser och blir kall så kan vi sova vart som helst.

Skulle sjuttsiken behöva ha hit arga snickaren. Men jag är alldelens för feg att ställa upp på nå sådant. Såg att de sökte nya objekt. Så lite sugen e jag allt. Vi har ju inte brist på kvadratmetrar direkt. Men brist på organisation. Blev ju smått kaos när det blev fukt i två rum. Så två sovrum som jag skulle fixa har stått obrukbara. Men snart hoppas jag det blir någon ordning på det. Ev att lilleman och dotra får ett varsitt stort rum på nedervåningen och lilltösen och stora grabben får uppe där jag har mitt rum. Jag vill inte byta rum för jag är så nöjd med det efter att jag rustade helt själv. Bad om hjälp från mina bröder och min pappa men ingen hade lust eller tid. Men det gick iaf. Sen behövs det en skiljevägg och ett dörrhål till det andra rummet. Och det kan jag inte fixa. Men bara det är gjort så kan jag tapetsera. Sen dotra kan ha de tapeter som finns om hon får de andra rummet. För de har bara suttit där i max två år. Och lilleman får helt nya tapeter isf. Nya klick golv i alla fyra sovrummen med. Det kommer bli fint och jättebra bara det blir klart=)

Köpte lite onödighetsprylar idag igen:). Men jag blev ju ännu gladare för det. Har ju suktat länge efter en fin kökshanduk passande gardinerna och två orkideér i siden. Nästa vecka blir det 6 st handdukar och gardinkappa och tvålpump till toan. Har fått en liten röd tråd med färg på nedervåningen. Kanske ser knäppt ut, inte vet jag. Men jag gillar den färgen. Och det är ju jag som bor här :P Sen blev det en vagn till lilltösen med. Den har jag letat efter sen innan jag köpte nitro cityn. Men nu hittade jag en city cross så nu kan jag gå ut i vinter med. Hade nog blivit lite svårt med de små hjulen som nitron har. Men fick den för 1000kr och det var faktiskt jätte billigt.

Va till en vän på kaffe idag. Och som vanligt så "sappade vi mellan kanalerna" när vi pratade. Vi kan nog inte hålla oss till samma samtalsämne längre än två minuter. Vet inte om vi lider av adhd båda två ;) Vi började prata om den super duper långa kommentaren (som är väääldigt likt vad frun brukar skriva/säga till mig)

Men jag tror jag vet vad som blev felet förra gången jag och barnens pappa "fann" varann. Jag var nog så stark att jag trodde att även han va det. Eller kanske inte trodde men att "Tillsammans klarar vi allt" Och eftersom vi pratat mycket under alla år, trots alla elakheter, så tror jag det är den biten som är svårast. Att få berätta saker och få höra saker för och från den människan har funnits där i 13 år av mitt 30 åriga liv. Inte få nå bekräftelser, inte jag iaf. Men jag vet ju att han skulle ha bekräftelse bara han hade lyckats pricka rätt i toan, fast det är en självklarhet. När han inte ringer på flera dagar så tänker jag INTE på det. Kan få ett sms efter flera dagar  av tystnad och då hajjar jag till. Ja ha vi har ju faktiskt inte pratat. Han kan då ha ringt och endast pratat med barnen, men de händer väldigt sällan att han gjort det under en "Tyst period". För OFTAST är det mig han sska och vill prata med. Som idag tex så orkade han inte ens ringa barnen för nu mådde han så dåligt för rättegången i morgon. Han skickade god natt till dem som jag läste upp. Jag hoppas han åker dit och får sitt straff i morgon. Men han är ju som sagt väldigt manipulativ så han klarar väl sig med böter som vanligt. Men skit samma. Jag har inte orkat brytt mig att fråga om vad han gjort. För det skulle bara ploppa ur en massa lögner för att förstora det hela. Som om det skulle va tuft för en 32 åring att åka dit för grovmisshandel. Men han säger hellre det än att det kan ha varit brott mot knivlagen eller dyligt. Suck! Mina barn ska då fan aldrig bli som honom och det ska jag se till.

Tanken på att träffa en trygg person som får hela familjen att må bra, det skulle vara helt underbart. Men jag har absolut inte brottom. Och eftersom jag tror på ödet så dyker han upp när tiden är mogen. Jag vill ju inte träffa nogon inna tiden är mogen, för då kommer kärleken bara bli en oläkt sårskorpa uppe på allt skit som varit. Så jag rensar varje dag. Och har faktiskt gjort det ett tag. Nog därför som jag varit så himla slut så länge för energin har gått ut till att tänka ut en livsplan och hur jag ska komma dit. Inte färdig än, blir nog aldrig helt klar heller. Men ska försöka plita ner den någon dag.

Har ju som sagt några mål. OM MRT inte visade några fel i huvudet så ska jag börja träna för att söka in på polishögskolan. Göra klart engelskan helst till jul så att jag får ut mitt slutbetyg skulle sitta fint. Det är två punkter på listan. Men listan är ganska lång men inte tung egentligen.

Nu är det dax att kolla vidare på nätet. Skulle ha komenterat din kommentar men jag hittar inte de rätta orden. Men tack iaf. Jag är redan på väg. Men den vägen är lång. Men längre kommer den inte bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0