Fredag idag

Fullt upp men ändå inte idag. Rätt så skön dag. Just dagar som denna, som man förstår sig på livet. Ändå har det inte hänt nå speciellt alls. Körde barnen till dagis och skola. Var sedan uppe vid kyrkans samlingslokal och plockade upp en massa kläder. Undrar varför jag gör sådant, då det inte fungerar i min hjärna att se en massa saker som jag sedan ska organisera, ja iaf inte med en massa andra organisatorer. Det blir en evig soppa till slut blir jag handlingsförlamad och går runt och bara plockar och kollar till ingen nyttan ha ha ha=) Men va sjutton, nu e det gjort och gulliga o kom med mina pengar. *tack* Blir ev babysång nästa fredag. *Mysigt*

Efter allt plockande så åkte jag hem. Pappa va här så vi hjälptes åt att spola av poolen. Min tomt ser äntligen öppen ut, till sommaren blir det nog bra. Träden är äntligen borta! Tog bara typ fyra år eller nått. Sen hämtade jag barnen och vi plockade med en massa leksaker och prismärkte. Kul om man får en tia för dem iaf. När klockan var fem slog jag på datorn för första gången idag. Och jag tror det är anledningen till min sköna dag Datafritt! 

Körde de två äldsta på disco. Jag lilleman och gofisen lilltösen lågframför tv:n och snackade massa gojja. Lilltösen gurgla och skratta. Det låter ju så himla mysigt. Vi lyssnade på dop musik. Och grät några tårar. Det finns så mycket fina låtar. Men lika bra att gråta in sig nu så kanske man håller sig lugn på dopet;) Jag vet ju heller inte om jag kommer att få ha dopet själv. Även om vi inte är bästa vänner så är det ändå vi som är Lilltösens mamma och pappa. Även om jag inte är troende på det vis att jag är kyrklig, så är dopet på nå vis viktigt eller en tradition iaf. Nu vet jag inte om pappan fått dom om vård/behandling borta/hemma eller fängelse. Trodde han skulle berätta det idag. Men han har inte hört av sig. Skit samma. Viktigast är att Lilltösen blir döpt. Ska höra mig för om kantorn vill sjunga. Har hört henne några gånger och det låter fint. Även om det inte blir många på dopet så blir det bra.

En timme kvar, sen hämta stora grabben. De andra är supertrött! Men vad gör man inte för sina barn då de vill ut och roa sig<3   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0