Barnen och framtiden

Efter en lång tystnad i bilen så säger Lilleman: "Mamma, jag tycker att vi ska skaffa oss en ny pappa". Vad svarar man på något sånt? Mitt svar blev att han alltid kommer att vara deras pappa. Men att om jag träffar en kille, så kommer han att bli deras vuxna förebild som man. Då säger Dotra: "Då kan vi göra saker och vara med han själv med". Dom längtar så jätte mycket efter en riktig familj. Och det gör jag också. Tänkte nu på morgonen när jag gjorde sjuttioelva olika sorters frukost, att vad mysigt det skulle vara om man som mamma, pappa, barn gick upp satt och åt en långfrukost tillsammans i köket. Och bara myste och prata om vad man ska göra under dagen. Varför har det aldrig varit så förut? Jag är uppväxt med frukost i köket hela familjen och "Ring så spelar vi på radion" och det där morgon programmet som jag inte minns namnet på. Men det var alltid frukost innan tv:n. Och den lilla snutt Humle och Dumle som gick och Tom och Jerry var man hel nöjd efter. Men nu är allt tvärt om. Men en dag så kommer min dröm om en riktig familj. Den bara ligger på vänt. Och till dess så gör vi det bästa av situationen.

Med barnens pappa fungera det inte heller. Han är ingen morgon människa men vem e det?!?! Skit grinig i fler timmar efter uppvaknandet och den som fick ut för det var ju jag och barnen. Det gällde att inte säga fel sak. I en familj ska man väl inte behöva tänka på var, när, hur man säger något!?! För om man nu säger nå dumt så kan man ju prata om det! Men att fråga vad man ska göra under dagen är väl inte dumt? Eller att tala om att man inte kan köpa den där grejen för pengarna måste gå till mat. Det är väl inte dumt det heller? Men jag kanske e helt dum i huvudet?!?! Jag borde nog ha hållit käften! Men det var ju fel det med! Men jag vet att det inte va mitt fel något utav det. Eftersom han kom från en verkligen dysfunktionell familj så är det inte konstigt att han inte viste hur man är mot varandra i en familj. Men gud så jag försökte att få det att fungera. Inte ens hans föräldrar ville ingå i trevligheter och föra sig normalt. Antar inte dom heller viste hur man skulle te sig. Fick höra igår att barnens pappas tjej ville att deras föräldrar skulle träffas. Fick höra det av barnens farmor, då deras pappa inte hört av sig på ett tag. Men barnen är inte tillräckligt viktig. Men iaf farmor sa att hon inte ville det. Hon tycker det är skitjobbigt att det är som det är. Hon tittade på Lilltösen och sa att hon inte förstod hur hennes son kan strunta i sina barn som är så underbara på alla sett och vis. Nä, jag förstår faktiskt inte jag heller! Kommer nog aldrig göra det. Han är sjuk nu, hade han sagt. Han är sjuk jämt anser jag! Han hade lovat hjälpa sina föräldrar att flytta. Men han strunta i det för han är sååå sjuk. Så självklart så erbjöd jag min hjälp med det sista. Det var bara nå små grejs. Om dom inte hinner göra det till i morgon själv. Jag kommer aldrig förstå mig på den familjen. Men en sak vet jag och det är att dom verkligen älskar sina barnbarn!


Annars har helgen bestått av att plocka upp saker på loppisen. Jag sålde för 508 + 10% till vad det nu blir:P Orkar inte räkna ut det. Skänkte de stackars åtta kronorna till kyrkan:) Köpte en svart vinterjacka för 30kr, jeans 30kr Gneis overall för 250kr, skällande hund 30kr till Lilleman. 8 bodys t-shirts för 5-20kr styck en liten leksak som spelar 5kr till Lilltösen 3 dvd filmer 10, 20, 30kr till alla, regnset för 50kr till mig. Så jag e nöjd. Handlade för ca 520kr om jag kommer ihåg allt. Nästan plus minus noll eller iof det blev det fick ju böcker sålt för 50kr  privat dagen innan. 

Kollade även på bil igår. Så nu blir det nog en Peugeot 307 sw. Har gått från en sån till toyota corolla verso till minibuss Avensis verso, Ford Galaxy mm mm men nu blir det nog en 7 sitsig kombi a Peugeot 307 SW 03:a. För jag kan köpa extra säten och möblera om och ha lite hur som helst med sätena. Så jag ska kolla med pappa om han har tid att följa med i morgon. Sen var den i överkommligt pris. Och full servad och mer där till. Endast 11000 som fattas. Men som sagt jag hinner ändra mig till i morgon=) Men ekonomiskt set så tjänar jag mycket på att ha en 7 sitsig kombi istället för en minibuss. Det visar sig i morgon hur det blir. 

Dax att göra någon nytta kanske. Fast jag känner mig seg:P  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0