Tisdag

Upp klockan kvart över sju. Äntligen så känner jag mig skapligt pigg vid den tiden. Tackar jag vintertid för! Vid tio åkte jag och Lilleman till och Lilltösen till öppnaförskolan. Var bara en till där med sin dotter och systerdotter. Men va rätt skönt. Lilleman satt och gjorde heloween pyssel. Lilltösen hade mest ont i sin lilla mage. Är nog morotspurén hon fick i förrgår. Halv tolv var vi hemma igen.

Efter lunch åkte vi till ridbanan, inte Stora grabben då. Dotra och Lilleman red. Det är kul när det händer något här i byn. Men det var vi och granntjejerna med mamma, precis samma som förra gången. Men det regna och blåste skitkallt. Så när Lilleman ridit klart så ville vi hem fort!

Dotra gick tillbaka till sin kompis som hon även ska sova hos och följa med på nå terängträning. Stora grabben är där han med. Det var jätte längesen dom lekta så det är kul att dom fortfarande vill. Även om grabbarna inte leker direkt utan mest sitter vid datorn eller tv:n. Jag fråga Dotra om hon skulle ha en nalle med sig men då skratta hon och kolla på mig lite snett :/ Dom blir stor dom små. Jag själv avskydde att sova borta när jag var liten. Sån ångest så det blev inte mycket till sömn. Nu för tiden kan jag somna var som helst.

Få se om jag och de två minsta blir ensam ikväll då. Var rätt skönt igår kväll. Lilleman och Lilltösen hann somna innan de stora kom hem. Och då satte vi oss och spela barn yatzy. Ända tills Dotra blev sån dålig förlorare så det gick inte att fortsätta. Det ska vara tävling jämt! Själv har jag nog aldrig brytt mig om det. Pappa kom hit vid halv tio och undersökte *ugglan* Men det var nå tjyvluft i rören=) För en gångs skull så hörde han ljudet med annars brukar han säga att jag inbillar mig:P

Upptäckte en sak idag. Som först förvånade mig väldigt mycket men som jag sen insåg att jag struntar i det. Så är det, vissa är inte värd min vänskap och tankeverksamhet. Och den som beter sig på det viset utan anledning är absolut inte det. Men skit samma det var inget nära. Iof vet jag vart skon klämmer, men fegt att inte säga som det är eller stå på sig. JAG ÄR INGEN BESSEVISSER. Men fråga mig inte om råd heller. Men som sagt nu behöver jag inte bry mig då den "bekantskapen" inte längre finns var även ett tag sen ändå. Fegt att inte svara på min fråga iaf.

Men, men vissa kommer och går några dom består.

Annars har det varit mycket andra tankar i mitt huvud. Men de går nog över tids nog. Ingen kan ge mig nå svar iaf. Bara råd som jag verkligen tar till mig. Men att bryta ett band när det finns familjeband är inte lätt. Men jag är på god väg. Jag måste bara till hundra procent förstå att det bästa för barnen är att bara ha mig. Och att det finns andra manliga figurer runt om. Skulle ha ringt en barnpsykolog idag men glömde helt bort det i morse.

Nya tag i livet. Jag bryr mig bara för mycket om andra. Och jag tror det är mitt största "Problem". Men jag kommer vägra vara den ältande vännen. Men som en klok vän sa en gång "Vill de inte lyssna så är dom inte riktiga vänner" Men jag tror ju i mitt goda hjärta att man är vänner ändå och hoppas så klart. Men klart det skulle va skönt att höra sanningen att "Jag orkar inte höra om detta jämt" Jag förstår verkligen det. Men samtalsämnet kommer ofta upp ändå. Ja jag vet inte vad som är rätt. Behöver nog ett råd till det med =) VILL VERKLIGEN INTE VARA TJATIG!!! Antagligen därför jag skriver av mig här=) Och nej jag ringer inte för att prata om mina problem jag ringer för att jag bryt mig och vill prata med just den jag ringer till <3 '

Nog om mitt nu. Dax att ta tag i mig och först och främst åka och köpa kattmat och lite gotta till ikväll. Det är ju höstlov=) 

  

”Jag har så svårt att koncentrera mig, att orka, att vilja. Ge mig kraft. Ge mig tålamod. Och ögon som ser att det faktiskt lyser en sol utanför fönstret, att det finns möjligheter.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0